Épül az M30-as autópálya

2004. november 30-ig elkészül az M30-as autópálya Emőd – Miskolc közötti 24 km-es szakasza. Az útszakaszon 4 csomópont, 1 pihenőhely-pár és 23 nagyobb méretű műtárgy épül. Miskolc déli területeinek megközelítésére az elkerülő gyűrű részeként 3,4 km hosszú bekötőút létesül, amely a város déli bevásárló központja és az M30 autópálya között biztosít közvetlen kapcsolatot.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az M30 gyorsforgalmi út Emőd-Miskolc-Déli csomópontig (19 km) autópálya, míg a Miskolcot elkerülő keleti gyűrű 5 km-es szakasza 2x2 haladó és 2x1 leálló sávos főút. Az elkerülő út a Felsőzsolca térségben már korábban megépült körforgalmú csomópontnál különszintű keresztezéssel csatlakozik a 3.sz. elsőrendű főúthoz. Kivitelező a Magyar Autópálya Építő Konzorcium, tervező az UNITEF Rt., a FŐMTERV Rt, a RODEN Kft, valamint az UVATERV Rt., mérnök az ÁMI Kft. A szerződéses összeg meghaladja az 51 milliárd 820 millió forintot.

Főbb műszaki paraméterek


Földmunka: 4.500.000 m3
Aszfaltburkolat: 675.000 m2
Növénytelepítés (fa és cserje) 468.000 db
Véderdő telepítés 4 ha
Vadvédő kerítés 48.000 fm
Vadátjáró 2 db
Hídépítés: (felüljáró+aluljáró) 22.500 m2

Környezetvédelmi intézkedések


Vadátjáró
Jelentős környezetvédelmi intézkedések történtek a védett növények (pl. réti iszalag, sadler-imola, macskahere, dunai szegfű) és védett állatok (pl. fecskefarkú pillangó, nappali pávaszem, farkasalmalepke) áttelepítésére, illetve védelmére, hiszen az autópálya nyomvonala a Bükki Nemzeti Park keleti területén halad illetve a Sajó folyón túli terület az Aggteleki Nemzeti Park része. 17 darab hüllő és kétéltű átjárót építettek vándorlásuk biztosítására, közel 4 km hosszú véderdőt telepítettek a környező kiskertek és a tervezett üdülőövezet levegőtisztaságának érdekében, ökológiai átjárókat, úgynevezett zöld folyosókat építettek a vízfolyások keresztezésénél, emellett két önálló vadátjárót „használhatnak” a vadon élő állatok.

Szalakóta
Az autópálya környezetében élő madarak védelmére odúkat, műfészkeket, költőládákat telepítettek a fokozatosan védett szalakóta, csóka, füleskuvik, parlagi sas, erdei fülesbagoly természetes élőhelyének megőrzésére.

Az autópálya környezetre gyakorolt hatásának felmérésére monitoring rendszert dolgoztak ki, amely a következő mérésekre és megfigyelésekre terjed ki: levegő és talajszennyezés, zajterhelés, növényszennyezés, a vad –és hüllőátjárók hatékonyságának vizsgálata, a mentett növény –és állatfajok megfigyelése. A monitoring rendszer mérései és megfigyelési tapasztalatai a következő autópálya építéseknél hasznosíthatók az épített és természeti környezet harmóniájának létrehozására és biztosítására.


Az autópályaépítési program



Az Európa-terv részeként, a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről született 2044/2003. (III.14.) Kormányhatározat rendelkezik az országos közúthálózat fejlesztésének, fenntartásának és üzemeltetésének hosszú és középtávú feladatairól, valamint finanszírozásának egyes kérdéseiről, amelyben meghatározza a gyorsforgalmi úthálózat elemeinek kiépítését. E program megerősítését teszi lehetővé „a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről” szóló 2003. évi CXXVIII. Törvény, amely 2007-ig határozza meg a fejlesztési célokat és rendel hozzá költségvetési forrásokat. Ennek alapján 2006 végéig megépül további 400 km, 2007 végéig pedig újabb 205 km autópálya illetve autóút.


A fejlesztési program tervezett költségvetése 2003-2006 között 1056 milliárd forint, amely a gyorsforgalmi projektek mellett egyéb kiemelt közúti beruházásokat is tartalmaz. Magyarország Uniós csatlakozását követően a Kohéziós és Strukturális Alapból is felhasználható forrásokhoz jut, amelynek egy részét a közúti infrastruktúra fejlesztésére lehet fordítani. A tervezett gyorsforgalmi úthálózat megépítése nemcsak az autópályákkal elérhető települések, régiók infrastrukturális fejlődését hozza magával, hanem a hazánkat érintő hét Helsinki folyosóhoz történő kapcsolódással a nemzetközi gazdasági vérkeringéshez is csatlakozunk.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo