Épül az M30-as autópálya

2004. november 30-ig elkészül az M30-as autópálya Emőd – Miskolc közötti 24 km-es szakasza. Az útszakaszon 4 csomópont, 1 pihenőhely-pár és 23 nagyobb méretű műtárgy épül. Miskolc déli területeinek megközelítésére az elkerülő gyűrű részeként 3,4 km hosszú bekötőút létesül, amely a város déli bevásárló központja és az M30 autópálya között biztosít közvetlen kapcsolatot.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az M30 gyorsforgalmi út Emőd-Miskolc-Déli csomópontig (19 km) autópálya, míg a Miskolcot elkerülő keleti gyűrű 5 km-es szakasza 2x2 haladó és 2x1 leálló sávos főút. Az elkerülő út a Felsőzsolca térségben már korábban megépült körforgalmú csomópontnál különszintű keresztezéssel csatlakozik a 3.sz. elsőrendű főúthoz. Kivitelező a Magyar Autópálya Építő Konzorcium, tervező az UNITEF Rt., a FŐMTERV Rt, a RODEN Kft, valamint az UVATERV Rt., mérnök az ÁMI Kft. A szerződéses összeg meghaladja az 51 milliárd 820 millió forintot.

Főbb műszaki paraméterek


Földmunka: 4.500.000 m3
Aszfaltburkolat: 675.000 m2
Növénytelepítés (fa és cserje) 468.000 db
Véderdő telepítés 4 ha
Vadvédő kerítés 48.000 fm
Vadátjáró 2 db
Hídépítés: (felüljáró+aluljáró) 22.500 m2

Környezetvédelmi intézkedések


Vadátjáró
Jelentős környezetvédelmi intézkedések történtek a védett növények (pl. réti iszalag, sadler-imola, macskahere, dunai szegfű) és védett állatok (pl. fecskefarkú pillangó, nappali pávaszem, farkasalmalepke) áttelepítésére, illetve védelmére, hiszen az autópálya nyomvonala a Bükki Nemzeti Park keleti területén halad illetve a Sajó folyón túli terület az Aggteleki Nemzeti Park része. 17 darab hüllő és kétéltű átjárót építettek vándorlásuk biztosítására, közel 4 km hosszú véderdőt telepítettek a környező kiskertek és a tervezett üdülőövezet levegőtisztaságának érdekében, ökológiai átjárókat, úgynevezett zöld folyosókat építettek a vízfolyások keresztezésénél, emellett két önálló vadátjárót „használhatnak” a vadon élő állatok.

Szalakóta
Az autópálya környezetében élő madarak védelmére odúkat, műfészkeket, költőládákat telepítettek a fokozatosan védett szalakóta, csóka, füleskuvik, parlagi sas, erdei fülesbagoly természetes élőhelyének megőrzésére.

Az autópálya környezetre gyakorolt hatásának felmérésére monitoring rendszert dolgoztak ki, amely a következő mérésekre és megfigyelésekre terjed ki: levegő és talajszennyezés, zajterhelés, növényszennyezés, a vad –és hüllőátjárók hatékonyságának vizsgálata, a mentett növény –és állatfajok megfigyelése. A monitoring rendszer mérései és megfigyelési tapasztalatai a következő autópálya építéseknél hasznosíthatók az épített és természeti környezet harmóniájának létrehozására és biztosítására.


Az autópályaépítési program



Az Európa-terv részeként, a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéséről született 2044/2003. (III.14.) Kormányhatározat rendelkezik az országos közúthálózat fejlesztésének, fenntartásának és üzemeltetésének hosszú és középtávú feladatairól, valamint finanszírozásának egyes kérdéseiről, amelyben meghatározza a gyorsforgalmi úthálózat elemeinek kiépítését. E program megerősítését teszi lehetővé „a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről” szóló 2003. évi CXXVIII. Törvény, amely 2007-ig határozza meg a fejlesztési célokat és rendel hozzá költségvetési forrásokat. Ennek alapján 2006 végéig megépül további 400 km, 2007 végéig pedig újabb 205 km autópálya illetve autóút.


A fejlesztési program tervezett költségvetése 2003-2006 között 1056 milliárd forint, amely a gyorsforgalmi projektek mellett egyéb kiemelt közúti beruházásokat is tartalmaz. Magyarország Uniós csatlakozását követően a Kohéziós és Strukturális Alapból is felhasználható forrásokhoz jut, amelynek egy részét a közúti infrastruktúra fejlesztésére lehet fordítani. A tervezett gyorsforgalmi úthálózat megépítése nemcsak az autópályákkal elérhető települések, régiók infrastrukturális fejlődését hozza magával, hanem a hazánkat érintő hét Helsinki folyosóhoz történő kapcsolódással a nemzetközi gazdasági vérkeringéshez is csatlakozunk.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo