Ellentétes üzleti folyamatok a mobilcégeknél

Elemzők szerint a Sony Ericsson profitja elérheti a 36,7 millió eurót. A meglehetősen pozitív várakozást a cég negyedéves gyorsjelentésére alapozták a szakemberek. Az svéd-japán vállalat gazdasági adatai szöges ellentétben állnak a Nokia értékesítéseinek 15 százalékos visszaesésével. Talán ez is indokolja, hogy a finn cég bejelentette: olcsóbb üzleti telefont dob piacra – olvasható az International Herald Tribune-ben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elemzők várakozásait majd kétszeresen meghaladó eredményekről számolt be a Sony Ericsson (SE). A cég eladásai különösen az alacsony, illetve a közepes minőségű kamerákkal szerelt mobilok terén kiemelkedőek. Az SE első negyedéves forgalma 1,34 milliárd euróra rúgott. Egy évvel korábban ez az adat csupán 806 millió euró volt. Az elemzők várakozása szerint a vállalat profitja elérheti a 36,7 millió eurót.

Ez már a harmadik egymást követő negyedév, hogy emelkedett a vállalat profitja, amióta 2001-ben közös vállaltot hozott létre a Sony az Ericssonnal – jelentette ki Katsumi Ihara, az SE elnöke. A cég meglepően jó adatai egyébként szöges ellentétben állnak a Nokia egy héttel korábban publikált adataival. A finn cég első negyedéves eladásai ugyanis 15 százalékkal estek, és az előjelek alapján az év második három hónapjában további csökkenést várnak az elemzők. A Nokia így már csak az ötödik a piacon. A Samsung, a Motorola, a Siemens és a Sony Ericsson egyaránt megelőzi.

Az SE egyébként a világpiaci részesedését hét százalékra növelte, az egy évvel ezelőtti öt százalékról. Elemzők szerint az erősödés az új fejlesztésű kamerás mobiloknak köszönhető. A cég világszerte 8,8 millió készüléket szállított ki. Ez közel 63 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest. A cég elemzői úgy vélekedtek, hogy az összes gyártótól származó készülékek száma az év hátralevő részében több mint 550 millió darabra nőhet. Ez még az 520 milliós előzetes várakozást is jócskán meghaladja.

Miközben az SE az olcsóbb készülékeinek köszönhető jó teljesítményét, nem mondott le a magasabb árkategória meghódításáról sem. Annek ellenére sem, hogy a S700-as típusjelű, 1 megapixeles kamerával szerelt mobiljuk értékesítési adatai nem túl meggyőzőek. Mindeközben a Bloomberg szerint a Nokia éppen az olcsóbb kategóriában akar erősíteni. Úgy tűnik, hogy a piacvesztését egy kevésbé drága üzleti telefon piacra dobásával tervezi a cég megállítani.

A cég ugyanis nemrégiben mutatta be 6610i modelljét. A készülékben van kamera, segítségével lehet az interneten böngészni, valamint e-mail küldésére és fogadására alkalmas. Az ára 250 euró körül alakul. Csak összehasonlításképpen: az elődjének tekinthető 6610 ára 500 euró volt, ráadásul e készülékben nem is volt kamera. A készülék bevezetése összhangban van a cég múlt heti bejelentésével, hiszen a piaci részesedés visszaszerzését az árak lefaragásával és intenzív marketinggel szeretné a Nokia visszanyerni.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo