Egységes fellépést kér a kormány

A gazdasági tárca helyettes államtitkára arra kérte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületét (MKFE) szombaton, hogy a másik három érdekképviselettel egyeztetett kérésekkel forduljon a kormányhoz; Horváth Zsolt Csaba erről a mintegy 1.800 közúti fuvarozót képviselő egyesület országos küldöttközgyűlésén beszélt Budapesten.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékesének megítélése szerint a szakma egységes, problémái is nagyjából hasonlóak, így egyeztetésük megkönnyítené a kormány dolgát. A helyettes államtitkár hangsúlyozta: a kormány és a közúti fuvarozók között tavaly augusztusban született 18 pontos megállapodás legfontosabb eredménye, hogy párbeszéd és tárgyalássorozat kezdődött.

Horváth Zsolt Csaba közölte: a fuvarozókat érinti a kormány ez évi jogalkotási programjában szereplő idejétmúlt KRESZ, valamint a közúti közlekedésről szóló törvény újrafogalmazása, amelyet a gépjárműtechnikáról, a közútfejlesztésről és egy új, személyszállításról szóló részre bontanak.

A másik oldal

Wáberer György, az MKFE elnöke elmondta: a magyar közúti fuvarozóknak három százalékos a részesedése az európai közúti fuvarpiacon. "Az a törekvésem, hogy a magyar közúti fuvarozókat néhány év múlva úgy emlegessék, mint ma a holland kamionosokat: Európa fuvarozói" - hangsúlyozta az elnök. Wáberer szerint a mostani tanácskozás nem egy a sok közül, hanem olyan közgyűlés, amelyen új fejezet kezdődik az MKFE életében, mert a megújulás, a reform elkerülhetetlen.

Az elnök azt is mondta, hogy nyilvánvaló, hogy valamennyi magyar fuvarozó lényegében ugyanazokkal a problémákkal küzd, a kicsik és a nagyok ellentéte művi úton gerjesztett, megosztásra törekvő, felesleges "porhintés", hiszen míg a piaci verseny üzleti kérdés, a közúti fuvarozók jövője, versenyképessége  szigorúan szakmai kérdés.  "Ebben a helyzetben biztosítani kell a szakma egésze számára, a kis- és középvállalkozásoktól a legnagyobbakig, hogy a fuvarozói érdekérvényesítés mind módszereiben, mind pedig eszközeiben hatékonyabbá váljon. S ezt kell szolgálnia az MKFE reformjának, megújulásának is" - hangsúlyozta az  elnök.

"A tavaly aláírt kormány-megállapodással kapcsolatban szeretném kiemelni, hogy folytatni kell a tárgyalásokat, főleg majd a megalakuló új kormánnyal, de az MKFE-nek, a legnagyobb fuvarozói szervezetnek az eddigieknél nagyobb kezdeményezőkészséget és együttműködési hajlamot kell mutatnia" - mondta Wáberer György.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo