Egyre népszerűbb a Cafeteria

A Cafeteria rendszerén belüli juttatások egyre dinamikusabban fejlődő szegmense a hazai piacnak. Az ISH Magyarország által készített felmérésből az is kiderül, hogy a rendszer még nem bontakozott ki igazán – ismertette a kutatás részleteit Vida Norbert cégvezető.

A munkáltatók 32%-a elsősorban azért kedveli a rendszert, mert egységes keretbe rendezi a munkavállalók számára adható béren kívüli juttatásokat. A megkérdezettek 28%-ának a versenyképesség megtartásában játszott szerepe a legszimpatikusabb, de persze az előnyök közül legtöbben, 40%-ban azt említik, hogy azonos költséggel jóval többet lehet a munkavállalóhoz eljuttatni. A felmérésben résztvevő 356 cég közül – a kis-, közép- és nagyvállalatokat egyaránt tartalmazó mintában – 318 nyújt béren kívüli juttatást munkavállalói számára – emelte ki az igazgató.
A munkáltatók által nyújtott béren kívüli juttatások egy része pozícióhoz és munkatípushoz kötött: ilyen általában a személygépkocsi, mobiltelefon használat, MBA és más képzések.

A többi, minden munkavállalóra kiterjedő formákat tekintve a kötelező juttatásokon felül étkezési hozzájárulást a cégek 85 százaléka, egészségügyi és sportolási támogatást 60 százaléka, önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulást 45 százaléka, élet- vagy balesetbiztosítást 35 százaléka, üdülési támogatást 28 százaléka, Internet támogatást egyelőre pedig még csak 8 százaléka nyújt alkalmazottainak. A válaszadók közül 52 cég lakásépítési támogatást, 23 pedig vállalati üdülőt biztosít dolgozóinak a béren kívüli juttatás keretében.

A fenti adatokból jól látszik, hogy a Cafeteria sokak felfogásában még mindig a „kiváltságosok újabb kiváltsága”. Természetesen egy cég nem adhat minden alkalmazottjának szolgálati autót, és mobiltelefont sem. Ugyanakkor az önsegélyező vagy egészségpénztári részei a rendszernek elsősorban a közepes, vagy alacsonyabb jövedelmű munkavállalóknak jelentene előnyt amellett természetesen, hogy a cégnek a már ismert fajlagos megtakarításokat biztosítják. Az ISH Magyarország azért dolgozik, hogy a Cafeteria rendszer alkalmazását a vállalatok minél szélesebb körben, és ami legalább ilyen fontos, hogy minél több szolgáltatási területen alkalmazzák. Az elkészült felmérés eredményei alapján biztos vagyok benne, hogy ez a piac még hosszú ideig élénken növekszik majd – mondta derűlátóan Vida Norbert.

B. Á.

A cefetéria és a versenyképesség

Cafetéria: igazságos és érdekes

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo