Egyre nagyobb üzlet a wapon terjedő pornó

A pornográf tartalmú wapoldalak látogatása 2005-ben 1,5 milliárd dolláros forgalmat generál majd. Ez a teljes mobil adatforgalom 5,1 százalékát teszi ki. A legnépszerűbb wap-tartalmak: a sport, az erotikus videók, és felnőtteknek szóló klippek. Ez egy hatalmas üzleti lehetőség.

Bár Amszterdam lakosai hozzászoktak ahhoz, hogy városuk piroslámpás negyedében különböző felnőtteknek szóló kiállítások és vásárok vannak, most ők is meglepődtek. A minap ugyanis a pornóipar képviselői tanácskoztak a legnagyobb mobilszolgáltatók felső vezetőivel – adta hírül az International Herald Tribune. Az esemény megrendezését az indokolta, hogy az úgynevezett 3G hálózatok kiépítésével és a hozzákapcsolódó szolgáltatások használatára alkalmas mobilok terjedésével a szolgáltatók újabb és újabb lehetőséget keresnek profitjuk növelésére. Az Adult Online Europe nevű konferencián – egyebek mellett – a Vodafone, az Orange, az mmO2, valamint a Virgin Mobile vezetői vettek részt.

2005-ben a szexuális tartalmak mobilra történő letöltése 1,5 milliárd dolláros forgalmat generál majd Nyugat-Európában – állítja becslésre alapozva a Gartner. A Jupiter Research elnevezésű – ugyancsak piackutató – vállalat egyébként már 2003-ban arról számolt be, hogy a fizetős internetoldalak látogatása 222 millió eurót hozott a szolgáltatóknak, és ennek közel fele származott a szexoldalak letöltéséből. A Netcollex nevű brit cég pedig arról számolt be, hogy tizenkét hónap alatt 67 ezren regisztrálták magukat oldalaikon, és – a letöltés ára mellett –klippenként 2,65 dollárnyi extra költséget fizettek. A cég a mobiltelefonokra szabott szoft és hard pornó oldalak tulajdonosa. A kelet-európai országok szolgáltatói is hasonló tendenciáról számoltak be.

A Mobitel – amely cég decemberben indult Szlovéniában 3G szolgáltatásaival – képviselője szerint februárban a legnépszerűbb tartalmak a sport, erotikus filmrészletek, illetve a felnőtteknek szóló videóklippek voltak. A wapon hozzáférhető hardcore tartalom egy óriási üzleti lehetőség, amelyet az egyes szolgáltatók azonban más-más módon aknáznak majd ki – mutatott rá Tina Southall, a Vodafone tartalomfejlesztési igazgatója. Ezt a posztot kilenc hónapja hozták létre a cégnél, azért, hogy megtalálja: miként lehet a szaftos tartalmakat beilleszteni a Vodafone profiljába. A cég komoly lemaradásban van, hiszen más szolgáltatók már korábban bekapcsolódtak a világtrendbe. A Vodafone Live oldalain egyelőre csupán félmeztelen lányok láthatóak, ám úgy tűnik, hogy előbb-utóbb hardcore oldalak is elérhetők lesznek.

A szexuális tartalmak letöltése egy eszköz a szolgáltatóknak, hogy jelentősen növeljék profitjukat – mutatott rá Berth Milton. A barcelonai Private Media Group (ottani pornóvállalkozás) ügyvezető igazgatója hozzátette: a cégek sokmilliárd eurót öltek a 3G hálózatok fejlesztésébe, így joggal várják el, hogy a hasznuk is ennek megfelelő legyen. A Private Media első – mobilra optimalizált – pornófilmjeit egyébként májusban teszik hozzáférhetővé Dél-Koreában. Milton szerint ezt követően 12-18 hónappal később pedig Európa szerte elérhetők lesznek a pikáns filmek. Azonban a profit ilyetén növelése szabályozási, gondokat is felvet.

Jelenleg ugyanis nem kell regisztrálni az ilyen oldalakon, főként a „pay and go” típusú megoldásokat alkalmazzák a szolgáltatók. A Virgin Mobile-nak például Angliában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban 5,5 millió előfizetője van. A felnőtt tartalmakért felelős igazgató, John Colton azonban ma még nem tudja, hogy miként lehetne biztonságosan és a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően bevezetni ezt a fajtájú szolgáltatást. Mivel Angliában is a már említett fizetési mód dívik, semmit nem tudnak a felhasználókról. Ez egy óriási technikai kihívás, azonban nem leküzdhetetlen – hangsúlyozta Emma Dawson, a Network for Online Commerce ügyvezetője.

A Vodafone-nál például azt tervezik, hogy bankkártya alapján azonosítanák és szűrnék a felhasználókat. A német piacon is abban gondolkodnak, hogy a felnőtt tartalmak letöltését regisztrációhoz kössék, amelyhez a személyi adatokat használnák fel. Ez alapján adnának egyéni kódot a 18 évnél idősebb felhasználóknak. Miközben az internet hasonló tartalmainak letöltése többé-kevésbé szabályozott, nekünk azon kell dolgoznunk, hogy előfizetőink biztonságosabban használhassák ilyen szolgáltatásainkat – emelte ki Richard Brown. A húszmillió előfizetővel büszkélkedő mmO2 vevőszolgálati igazgatója hozzátette: ez sokkal nehezebb feladat, mint amikor az ellenőrizzük, hogy gyermekünk mit művelt a számítógép előtt.

Véleményvezér

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo