Egy-két hét alatt is találsz albérletet, ha szemfüles vagy

Három havi bérleti díjjal a zsebünkben akár egy-két héten belül megtalálhatjuk a számunkra legtökéletesebb albérletet, ha elég gyorsak és szemfülesek vagyunk. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint ennek ellenére érdemes hónapokkal hamarabb elkezdeni a keresgélést és aláírni a szerződést, mert ha szorítja a határidő, akkor a bérlő kénytelen lesz mélyebben a zsebébe nyúlni.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A mai budapesti albérletárak mellett nagyon fájó tud lenni, ha valaki lemarad egy jutányosnak tűnő lehetőségről, mert könnyen előfordulhat, hogy hosszú ideig kell várnia a következő kiemelkedő ajánlatra. Gadanecz Zoltán szerint szemfülesnek kell lenni, az összes létező weboldalra és ingatlanos céghez be kell jelentkezni, és három havi bérleti díjnak is a zsebünkben kell lenni, ha igazán hatékonyan akarunk keresni.

„Azonnal reagálni kell minden egyes telefonhívásra vagy felkerült új hirdetésre. A gyorsaság a kulcs és a szimpátia, ezek döntik el sikerrel pályázik-e valaki egy jó lakásra. A tulajdonossal nyilván találkozunk, akinek azt kell látnia, hogy megbízható anyagi körülmények között élő bérlővel fog szerződést kötni, aki remélhetőleg hosszú távon ki tudja fizetni a bérleti díjat és nem lesz vele problémája” – mondta a szakértő.

Szót ejtett arról is, hogy a bérlők általában a munkába állás, iskolakezdés miatt határidőhöz vannak kötve, s minél szorítóbb a határidő, annál többet kénytelenek kifizetni. „Aki időben nekiáll a keresgélésnek, akár egy-két hónappal a beköltözés előtt is meg tudja kötni a szerződést. Mindenki jobban jár azzal, ha gyors döntéseket hoz, és rögtön ráugrik egy kínálkozó lehetőségre, minthogy az utolsó pillanatra hagyja a választást, amikor már kompromisszumokat kell kötnie” – tette hozzá.

A GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint a főbérlők sok esetben próbálnak a piaccal lépést tartani és árat emelni a meglévő bérlőknél, de ez ritkán szokott jól elsülni. A bérlők érzelmi kérdést csinálnak az áremelésből, és inkább tovább költöznek.

„Ritka az a bérlő, aki egy áremelést szó nélkül elfogad, ha a tulajdonos kizárólag a piaci árak növekedésére hivatkozik. A főbérlőknek arra kell felkészülniük, hogy ha több pénzt kérnek, akkor rövid időn belül elköltöznek a bérlők és nekik újakat kell találniuk a helyükre” – zárta szavait Gadanecz Zoltán.

Mi éri meg jobban? Albérlet vagy saját lakás?
Az ingatlanok vételára 2018 második negyedévében 10,4 százalékkal növekedett az Eurostat legújabb statisztikái szerint. 2017-ben a KSH adatai azt mutatták, hogy az ingatlanvásárlások 48 százaléka során vett fel hitelt a lakosság. Ez az arány 2018-as évben valószínűsíthetően nőni fog. Kérdés, hogy pénzügyi szempontból megéri-e saját lakást venni, vagy jobban járunk, ha bérlünk inkább. Erről Szendrei Ádám pénzügyi tanácsadót kérdeztük meg.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo