A zsűri értékelése alapján a 67 érvényes nevezésből 38 jutott a döntőbe. Az idei verseny egyik különlegessége, hogy a témában beadott pályázatok nagy száma miatt a Felügyelő Bizottság új, telekommunikációs kategóriát hozott létre, és – a tavalyi szünet után – TCR (társadalmi célú reklám) kategóriában is újra érkeztek nevezések.
Az idei versenykategóriák a következők voltak:
Nem tartós fogyasztási cikk – étel; Nem tartós fogyasztási cikk – ital; Nem tartós fogyasztási cikk – egyéb; Tartós fogyasztási cikk; TCR; Szolgáltatás; Telekommunikáció.
A döntőbe jutott pályázatok száma alapján a legeredményesebb hirdetők ábécésorrendben a következők:
Brau Union (kreatív ügynökségek: TBWA, Publicis; médiaügynökség: OMD)
Danone (kreatív ügynökség: Young & Rubicam; médiaügynökség: Mediaedge:cia)
GlaxoSmithKline (kreatív ügynökségek: Ogilvy&Mather, Grey; médiaügynökség: Universal McCann)
McDonald’s (kreatív ügynökség: DDB)
Renault (kreatív ügynökség: Publicis; médiaügynökség: Carat)
Sanoma Budapest Kiadó (kreatív ügynökségek: Edison NTWK, Ogilvy&Mather)
Unilever (kreatív ügynökségek: Ogilvy&Mather, Lowe GGK)
Vodafone (kreatív ügynökség: Grey; médiaügynökség: OMD)
Az arany, ezüst és bronz EFFIE-díjakat, valamint a platina EFFIE fődíjat október 15-én, a Thália Színházban rendezett EFFIE Gála keretében adják át.
Az EFFIE főtámogatói az Axel Springer, a Danubius Rádió és a Magyar Televízió.
A hazai EFFIE szervezői, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), az EFFIE kommunikációs ügynöksége a Próbakő Kommunikáció.
Az EFFIE versenyről
A reklám és a mögötte álló marketingtevékenység minden vállalkozás eredményességének egyik alapvető tényezője. Az EFFIE célja az, hogy a reklámot ebben a minőségében minél szélesebb körben elismertesse. Az EFFIE-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza. Elnevezése ennek megfelelően az angol „efficiency” illetve „effectiveness” kifejezésekből ered. Több évtizedes múltja, egyszerű és jól átlátható zsűrizési rendje az EFFIE-t a tökéletes marketingkommunikáció szimbólumává avatta.
A díj odaítélésére évente kerül sor, díjazva az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt. Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik. Értékeléskor a kampány kreatív kivitelezését csak, mint a hatékony reklámozás egyik elemét veszik figyelembe. Az EFFIE a „vonal feletti” reklámeszközök használatára koncentrál.
Az EFFIE története
A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981. óta Európában is rendszeresen rendeznek EFFIE-t, Magyarországgal együtt 15 országban. Az elmúlt húsz évben világszerte összesen 21 EFFIE partner csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996. óta pedig rendszeresen kiírják az EURO EFFIE díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább 3 vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyult.
EFFIE-országok
Amerikai Egyesült Államok Görögország Németország
Ausztria Hollandia Oroszország
Belgium India Peru
Chile Izrael Svájc
Cseh Köztársaság Lengyelország Szlovákia
Franciaország Mexikó Szlovénia
Finnország Új-Zéland Hongkong
Izland Szingapúr Törökország
EFFIE 2004 – 38 kampány a döntőben
A Magyarországon idén harmadik alkalommal megrendezett EFFIE reklámhatékonysági verseny pályázatainak értékelését követően megszületett a döntőbe került nevezések teljes listája.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.