EFFIE 2004 – 38 kampány a döntőben

A Magyarországon idén harmadik alkalommal megrendezett EFFIE reklámhatékonysági verseny pályázatainak értékelését követően megszületett a döntőbe került nevezések teljes listája.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A zsűri értékelése alapján a 67 érvényes nevezésből 38 jutott a döntőbe. Az idei verseny egyik különlegessége, hogy a témában beadott pályázatok nagy száma miatt a Felügyelő Bizottság új, telekommunikációs kategóriát hozott létre, és – a tavalyi szünet után – TCR (társadalmi célú reklám) kategóriában is újra érkeztek nevezések.

Az idei versenykategóriák a következők voltak:

Nem tartós fogyasztási cikk – étel; Nem tartós fogyasztási cikk – ital; Nem tartós fogyasztási cikk – egyéb; Tartós fogyasztási cikk; TCR; Szolgáltatás; Telekommunikáció.

A döntőbe jutott pályázatok száma alapján a legeredményesebb hirdetők ábécésorrendben a következők:

Brau Union (kreatív ügynökségek: TBWA, Publicis; médiaügynökség: OMD)
Danone (kreatív ügynökség: Young & Rubicam; médiaügynökség: Mediaedge:cia)
GlaxoSmithKline (kreatív ügynökségek: Ogilvy&Mather, Grey; médiaügynökség: Universal McCann)
McDonald’s (kreatív ügynökség: DDB)
Renault (kreatív ügynökség: Publicis; médiaügynökség: Carat)
Sanoma Budapest Kiadó (kreatív ügynökségek: Edison NTWK, Ogilvy&Mather)
Unilever (kreatív ügynökségek: Ogilvy&Mather, Lowe GGK)
Vodafone (kreatív ügynökség: Grey; médiaügynökség: OMD)

Az arany, ezüst és bronz EFFIE-díjakat, valamint a platina EFFIE fődíjat október 15-én, a Thália Színházban rendezett EFFIE Gála keretében adják át.
Az EFFIE főtámogatói az Axel Springer, a Danubius Rádió és a Magyar Televízió.
A hazai EFFIE szervezői, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), az EFFIE kommunikációs ügynöksége a Próbakő Kommunikáció.

Az EFFIE versenyről

A reklám és a mögötte álló marketingtevékenység minden vállalkozás eredményességének egyik alapvető tényezője. Az EFFIE célja az, hogy a reklámot ebben a minőségében minél szélesebb körben elismertesse. Az EFFIE-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza. Elnevezése ennek megfelelően az angol „efficiency” illetve „effectiveness” kifejezésekből ered. Több évtizedes múltja, egyszerű és jól átlátható zsűrizési rendje az EFFIE-t a tökéletes marketingkommunikáció szimbólumává avatta.

A díj odaítélésére évente kerül sor, díjazva az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt. Az eredményesség vizsgálata a piac által elfogadott adatok, illetve bizonyítható eredmények alapján történik. Értékeléskor a kampány kreatív kivitelezését csak, mint a hatékony reklámozás egyik elemét veszik figyelembe. Az EFFIE a „vonal feletti” reklámeszközök használatára koncentrál.

Az EFFIE története

A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981. óta Európában is rendszeresen rendeznek EFFIE-t, Magyarországgal együtt 15 országban. Az elmúlt húsz évben világszerte összesen 21 EFFIE partner csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996. óta pedig rendszeresen kiírják az EURO EFFIE díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább 3 vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyult.

EFFIE-országok

Amerikai Egyesült Államok Görögország Németország
Ausztria Hollandia Oroszország
Belgium India Peru
Chile Izrael Svájc
Cseh Köztársaság Lengyelország Szlovákia
Franciaország Mexikó Szlovénia
Finnország Új-Zéland Hongkong
Izland Szingapúr Törökország

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo