E-beszerzés, e-számla

A beszerzési aukciók terén piacvezető T-Online Magyarország Zrt. Marketline Üzleti Megoldások 2005. évben 433 aukción 23 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, amelynek köszönhetően 2005-ben a kumulált forgalom meghaladta a 100 milliárd Ft-ot. A Marketline partnerei összesen 15 milliárd forintot takarítottak meg. Az online aukciós szolgáltatások mellett egyre nő a vállalati elektronikus beszerzési rendszerek létrehozásához nyújtott tanácsadói szolgáltatások szerepe.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Marketline folyamatos fejlesztéseket hajt végre, és a taktikai és beszerzési portfolióra irányuló szolgáltatások mellett a stratégiai megközelítésű szolgáltatásaira is kiemelt hangsúlyt fektet. A legújabb megoldásai ezen a téren az e-számla, az iCity és az európai e-piactér kidolgozása.

e-számla

A T-Online Marketline Üzleti Megoldások idén egyre több olyan ügyfelet vár, aki bevezeti az elektronikus számlázást, hiszen a szolgáltatás nyújtotta kedvező hatásokat nem csak a nagyvállalatok élvezhetik: már a havi pár ezer számlát kibocsátó KKV-k esetében is jelentős költségcsökkenést eredményezhet a bevezetése.

Az elektronikus számlázás minden adózónak előnyt jelenthet, hiszen jelentős mennyiségű papírmunkától szabadul meg, valamint nincs postai és nyomtatási költség. Míg egy hagyományos számla költsége 180-230 forint között mozog, addig egy e-számla 30-60 forintba kerül, így a számlázás költségei akár 70%-kal is csökkenhetnek.

A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy bárki elektronikus számlát bocsásson ki, ha arról - előzetesen - megegyezik az üzleti partnerével. Az elektronikus számlát az adózó nem nyomtatja ki, hanem elektronikus úton átküldi az üzleti partnerének, amely szintén elektronikus úton tárolja azt. Ezt a megoldást választotta ügyfelei kiszolgálására Közép-Kelet Európa legnagyobb diszkont légitársasága. A rendszer tömeges számlakibocsátásra alkalmas, a légitársaságnak kifejlesztett program körülbelül 210 ezer számlát képes előállítani havonta.

A kibocsátott e-számla elektronikus aláírással ellátott dokumentum. Az aláírást a Nemzeti Hírközlési Hatóság által hitelesített aláíró alkalmazás, a Marketline Integrált Aláíró Modul végzi.

Ezt a modult használja többek között az egyik áramszolgáltató is, amely cég a szerződéseit, dokumentumait a hiteles elektronikus aláírásnak köszönhetően nem hagyományos, papír formában, hanem elektronikusan hagyja jóvá, és továbbítja partnereinek.

iCity

A T-Online Marketline Üzleti Megoldások tavaly ősszel új elektronikus e-beszerzési eszközrendszert (iCity) fejlesztett ki, amelyet az országban elsőként a Szegedi Önkormányzat vezetett be. A megoldás összesíti és lényegesen egyszerűsíti a központi költségvetésből gazdálkodó, de mégis önálló intézmények beszerzési folyamatát, valamint az elektronikus árlejtési technikák alkalmazásával jelentős, akár 20%-os megtakarítást eredményez a beszerzési árakban.

Nemzetközi projektben

A T-Online Marketline Üzleti Megoldások a SEEM, azaz Single European Electronic Market infrastruktúrájának magyarországi kidolgozásába is bekapcsolódott, amely több EU tagország közreműködésével EU pályázati támogatással valósul meg, és amelynek célja egy integrált EU e-piactér létrehozása: ez a regisztrációra, a szolgáltatások leírására és a kereskedelmi tranzakciókra egy közös keretrendszert hoz létre, és így bontja le a nyelvi, kulturális és törvényi szabályozás különbségeiből adódó kereskedelmi korlátokat. A rendszer jelenleg a tervezés és piaci elemzés fázisában van, e szakasz lezárásaként május végén-június elején kerül sor a T-Online Marketline által szervezendő SEAMLESS című nemzetközi konferenciára Budapesten, ami a SEEM első tapasztalatairól szól.

A 15 ország különböző ún. work package-ekben működik együtt, a T-Online Marketline feladata ebben a projektben az e-piactér marketingjének, elterjesztési útjának kidolgozása. A rendszer a szemantikus web (Web 2.0) elveire épül.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo