A Marketline folyamatos fejlesztéseket hajt végre, és a taktikai és beszerzési portfolióra irányuló szolgáltatások mellett a stratégiai megközelítésű szolgáltatásaira is kiemelt hangsúlyt fektet. A legújabb megoldásai ezen a téren az e-számla, az iCity és az európai e-piactér kidolgozása.
e-számla
A T-Online Marketline Üzleti Megoldások idén egyre több olyan ügyfelet vár, aki bevezeti az elektronikus számlázást, hiszen a szolgáltatás nyújtotta kedvező hatásokat nem csak a nagyvállalatok élvezhetik: már a havi pár ezer számlát kibocsátó KKV-k esetében is jelentős költségcsökkenést eredményezhet a bevezetése.
Az elektronikus számlázás minden adózónak előnyt jelenthet, hiszen jelentős mennyiségű papírmunkától szabadul meg, valamint nincs postai és nyomtatási költség. Míg egy hagyományos számla költsége 180-230 forint között mozog, addig egy e-számla 30-60 forintba kerül, így a számlázás költségei akár 70%-kal is csökkenhetnek.
A jogszabály lehetőséget ad arra, hogy bárki elektronikus számlát bocsásson ki, ha arról - előzetesen - megegyezik az üzleti partnerével. Az elektronikus számlát az adózó nem nyomtatja ki, hanem elektronikus úton átküldi az üzleti partnerének, amely szintén elektronikus úton tárolja azt. Ezt a megoldást választotta ügyfelei kiszolgálására Közép-Kelet Európa legnagyobb diszkont légitársasága. A rendszer tömeges számlakibocsátásra alkalmas, a légitársaságnak kifejlesztett program körülbelül 210 ezer számlát képes előállítani havonta.A kibocsátott e-számla elektronikus aláírással ellátott dokumentum. Az aláírást a Nemzeti Hírközlési Hatóság által hitelesített aláíró alkalmazás, a Marketline Integrált Aláíró Modul végzi.
Ezt a modult használja többek között az egyik áramszolgáltató is, amely cég a szerződéseit, dokumentumait a hiteles elektronikus aláírásnak köszönhetően nem hagyományos, papír formában, hanem elektronikusan hagyja jóvá, és továbbítja partnereinek.
iCity
A T-Online Marketline Üzleti Megoldások tavaly ősszel új elektronikus e-beszerzési eszközrendszert (iCity) fejlesztett ki, amelyet az országban elsőként a Szegedi Önkormányzat vezetett be. A megoldás összesíti és lényegesen egyszerűsíti a központi költségvetésből gazdálkodó, de mégis önálló intézmények beszerzési folyamatát, valamint az elektronikus árlejtési technikák alkalmazásával jelentős, akár 20%-os megtakarítást eredményez a beszerzési árakban.Nemzetközi projektben
A T-Online Marketline Üzleti Megoldások a SEEM, azaz Single European Electronic Market infrastruktúrájának magyarországi kidolgozásába is bekapcsolódott, amely több EU tagország közreműködésével EU pályázati támogatással valósul meg, és amelynek célja egy integrált EU e-piactér létrehozása: ez a regisztrációra, a szolgáltatások leírására és a kereskedelmi tranzakciókra egy közös keretrendszert hoz létre, és így bontja le a nyelvi, kulturális és törvényi szabályozás különbségeiből adódó kereskedelmi korlátokat. A rendszer jelenleg a tervezés és piaci elemzés fázisában van, e szakasz lezárásaként május végén-június elején kerül sor a T-Online Marketline által szervezendő SEAMLESS című nemzetközi konferenciára Budapesten, ami a SEEM első tapasztalatairól szól.
A 15 ország különböző ún. work package-ekben működik együtt, a T-Online Marketline feladata ebben a projektben az e-piactér marketingjének, elterjesztési útjának kidolgozása. A rendszer a szemantikus web (Web 2.0) elveire épül.