A tisztán elektromos hajtású autók tömeges terjedése továbbra is várat magára: az első félévben 2918 új villanyautót értékesítettek, ami az összes értékesítés 5 százalékát teszi ki. A vásárlók egyelőre kivárnak. Egy részük továbbra is túl magasnak tartja az árazást – bár idén már szinte minden gyártónál nagy árengedmények jelentek meg –, másokat a hazai napelem- és zöldenergiaprogram aktuális bizonytalanságai tartanak vissza. A terjedést az elmúlt időszakban az is visszafogta, hogy fokozatosan szinte minden nyilvános töltőt fizetőssé tettek az üzemeltetők.
A használtautó-importon belül ismét nő a dízel népszerűsége
A behozott használt autók között a benzinmotorral hajtott példányok részaránya az első félévben 46 százalékot ért el. A dízelhajtású járművek aránya a két évvel korábbi 37 százalékos mélypontról mostanra 43 százalékra emelkedett vissza. Az ismét növekedésnek indult népszerűség oka, hogy ezek az autók jelentős diszkonttal érhetők el benzines társaikhoz képest a nyugati autópiacokon, emellett a behozott autók idősebbek, és közöttük nagyobb arányban fordulnak elő a presztízsmárkák (Audi, BMW, Mercedes) nagyobb méretű, jobbára dízelmotorokkal ellátott modelljei. Érdekesség még, hogy a teljesen elektromos meghajtású használt autók behozatala mind darabszámban (2977), mind részarányban (6 százalék) túlszárnyalta az új villanyautókat.
„Ha a használt autót keresők preferenciára vagyunk kíváncsiak, érdemes egy pillantást vetni a JóAutók.hu adatbázisában található keresési statisztikákra – tette hozzá Halász Bertalan. – Ezek alapján az elmúlt hónapokban az üzemanyag szerint folytatott keresések 55 százaléka célzott benzines, 40 százaléka pedig dízelhajtású autót. A hibrides keresések részaránya 3 százalék, míg a tisztán elektromos villanyautóké 2 százalék volt.”