Drágább lehet a taxizás

A hatósági ár tervezett bevezetésével többe kerülhet, de megbízhatóbbá válhat a taxi szolgáltatás - vélik a piaci szereplők. A szabályozott árral a taxisokról kialakult rossz általános vélemény jelentősen javulhat, ami valószínűleg az utasok számának emelkedéséhez vezet majd - mondta Lengyel Sándor, a 6X6 Taxi marketingvezetője.

A személyfuvarozás hatósági áráról szóló törvény várhatóan 2-3 héten belül elkészül - tájékoztatta lapunkat Bőhm András szabaddemokrata képviselő, az Országgyűléshez a múlt héten benyújtott koalíciós törvényjavaslat egyik előterjesztője. A képviselő úgy véli, a fővárosban még az idén megszülethet a végrehajtásról szóló rendelet. Ez különösen azért fontos, mert a tervek szerint a hatósági ár alkalmazása nem lenne kötelező, ilyen csak akkor lépne életbe, ha a települési önkormányzat élni kíván árhatósági jogkörével.

Az utasoknak és a taxis társaságoknak, különösen a kisvállalkozásoknak előnyős lesz a hatósági ár bevezetése - állította lapunknak Rusznák Imre, a fővárosi kereskedelmi és turisztikai bizottság elnöke. Ez egy évek óta tartó folyamatra tenne pontot, a törvényjavaslat így átlátható és eurokonform feltételeket teremtene a taxizás körül. A hatósági árral a taxisokról kialakult rossz általános vélemény jelentősen javulhat, ami valószínűleg az utasok számának emelkedéséhez vezet majd - mondta Lengyel Sándor, a 6X6 Taxi marketingvezetője. Úgy vélekedett, hogy a jelenleg meghatározott legmagasabb hatósági ár, a reggel 6 órától este 10-ig alkalmazott 240 forint kilométerenként, valamint a piacon jellemző 150-180 forintos sáv között lehetne valahol kialakítani a fix árat.

Ez ugyan magasabb, mint a jelenlegi telefonos híváskor alkalmazott díj, ám többek között azt is figyelembe kellene venni, hogy megszűnne a telefonos rendeléssel hívott és az utcán leszólított taxik viteldíja közötti különbség. Így gyakorlatilag bizonytalanság nélkül szállhatna be egy-egy utas bármely társaság autójába, hiszen alig mutatkozhatna eltérés a számlák végösszegei között. Ahhoz azonban, hogy ez a lépés valóban meghozza a várt eredményt a létszám, valamint az ellenőrzés terén is meg kell tenni - az egyébként tervbe vett - lépéseket.

A piac igényeihez képest például a fővárosban egyértelműen túl sok a taxis. Jelenleg 5840 engedély van kiadva, arról nem is beszélve, hogy 500-600-an még a Budapest melletti településekről járnak be naponta. Bécsben ehhez képest alig több mint 4000 engedély van érvényben. Ezt figyelembe véve nem a drosztok számát kellene ehhez az említett állmonyához igazítani, hanem éppen fordítva a nem megfelelő vállalkozókat kellene "eltanácsolni". Ehhez természetesen a képzésen és az engedély megszerzésének módján is változtatni kellene, oly módon, hogy ez önmagában is szűrőt jelentsen. Emellett például az autókra vonatkozó normákat is konkrétabban kellene szabályozni.

Véleményvezér

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.
Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo