Dinamikus kiskereskedelem

2003 novemberében folytatódott a kiskereskedelmi eladások dinamikus növekedése. A forgalom volumene az előző év azonos időszakához viszonyítva novemberben 8,1%-kal, az évkezdettől november végéig 8,4%-kal nőtt. Az előző hónaphoz képest a novemberi forgalom 0,1%-kal emelkedett - tette közzé a KSH.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2003 novemberében folyó áron 430 milliárd forint, az első tizenegy hónapban 4260 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának volumene novemberben az átlagos növekedési ütemnél lassabban, az előző év azonos hónapjához képest 5,5%-kal bővült. Ezen belül a vegyes termékkört forgalmazó üzletek (hipermarketek, szupermarketek, vegyesboltok) forgalma dinamikusabban (5,8%-kal), az élelmiszer-szaküzletek forgalma mérsékeltebben (2,6%-kal) emelkedett.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítéseaz átlagos növekedési ütemnél gyorsabban (10,2%-kal) bővült novemberben az előző év azonos hónapjához képest. Az elektromos háztartási cikkek eladásainak kiemelkedő növekedése következtében, az előző hónapok növekedési ütemét meghaladóan 12,6%-kal nőtt a bútor-, háztartásicikk-, vasáru-kiskereskedelem forgalma. Folytatódott (10,1%-kal) a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk-kiskereskedelem értékesítésnekdinamikus növekedése, melyben elsősorban a számítógépek és kapcsolódó termékek, valamint a mobiltelefonok eladásainak felfutása játszott szerepet. A textil-, ruházati és lábbeli-kiskereskedelem változatlan áras értékesítése 9,8%-kal nőtt, ami elmaradt az előző hónapok növekedésétől. Az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmi volumene 5,4%-kal, a gyógy-szer-, gyógyászatitermék-, illatszer-kiskereskedelemé 1,5%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.

Az Európai Unióban kissé javult a kiskereskedelmi konjunktúra. A legfrissebb, októberi adatok szerint a 15 EU-tagországban 1,1%-kal emelkedett az előző év azonos hónapjához viszonyítva a forgalom volumene, ami június óta a legmagasabb növekedés volt. Az eurózónában megállt a június óta tartó visszaesés, és stagnálás következett be.

Számottevőbb bővülést Finnországban (5,8%), Svédországban (4,9%), Dániában (4,8%), Spanyolországban (4,1%), az Egyesült Királyságban (3,9%) regisztráltak. Visszaesett a forgalom Hollandiában (4,7%), Németországban (1,9%), Olaszországban (1,5%) és Portugáliában (0,3%).

A magyar adatok a csatlakozó országok adatai között közepesnek minősíthetőek. Dinamikusabban nőtt októberben a kiskereskedelmi forgalom Lettországban (18,1%) és Litvániában (13,4%), mérsékeltebb növekedés következett be Szlovéniában (5,1%), Csehországban (4,0%) és Észtországban (3,8%), míg Szlovákiában (5,0%-kal) tovább folytatódott a visszaesés.

Kapcsolódó, letölthető táblázat (Excel formátum)

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo