A Citibank Rt., a Citigroup tagja, bejelentette, hogy 2003-ban az adózott eredménye 28%-os bővülés mellett 8,8 milliárd forintról 11,3 milliárd forintra nőtt, míg a mérlegfőösszeg 319,2 milliárd forintról 363,4 milliárd forintra, azaz 14%-kal emelkedett. A nettó hitelállomány 164,7 milliárd forint, a betétállomány 244,2 milliárd forint volt. A tőkearányos nyereség (ROE) 30,47%, az eszközarányos nyereség pedig (ROA) 3,32% volt.
Zdenek Turek, a Citibank Rt. elnök-vezérigazgatója szerint a hitelintézet vállalati és lakossági ágazata kiegyensúlyozott tevékenységet folytatott, mindkét üzletág kimagasló pénzügyi eredményeket ért el. Folytatta termékskálája és értékesítési hálózata bővítését azzal a céllal, hogy segítse az ügyfél-akvizíciós munkát, és a lehető legkényelmesebbé tegye ügyfeleink számára a velünk való üzleti kapcsolattartást.
Az 1998-ban történt indulás óta kis- és középvállalati üzletáguk dinamikusan fejlődött, e szegmenshez tartozó ügyfeleik száma éves szinten mintegy 40%-kal nőtt, és 2003 végére meghaladta a 10 000-et. A bank letétkezelési osztálya elnyerte a „Legjobb elszámolási szolgáltató” címet a nagy tekintélyű Global Investor szaklap felmérésében, ugyanakkor megtartotta vezető piaci részesedését, és további növekedést tervez 2004-ben. Ezen kívül, új nemzetközi ügyfeleket szerzett, és sikeresen bővítette a levelezőbanki tevékenységet letétkezelési ügyfelekkel.
A bank lakossági ügyfeleinek száma év végére közel 300 000-re nőtt. A lakossági ágazat bevezette a Citibank Sulinet Személyi Kölcsönt, mely a kormány népszerű Sulinet Expressz Programjához kapcsolódva kedvezményes finanszírozási lehetőséget kínál számítástechnikai eszközök megvásárlásához a törvényi jogosultság alapján. A bank bevezette a Citibank Hírnökszolgálatot folyószámlával és hitelkártyával rendelkező ügyfelei számára, mely SMS és e-mail üzenetek küldésével segíti az ügyfeleket a tranzakcióik nyomon követésében. Továbbfejlesztésre került a Citibank Online internetes banki szolgáltatás, így az év végére 150 ezer főt számláló hitelkártya-birtokos ügyfelek számára is elérhetővé vált e szolgáltatás. Tovább bővítve a gazdag hitelkártya-kínálatot a bank bevezette a Shell-Citibank közös márkajelzésű hitelkártyát, mellyel a SMART kártyabirtokos ügyfelek SMART-pontokat gyűjthetnek a hitelkártya aktiválásával és használatával. A bank befektetési termékstratégiája megvalósításának egyik fontos mérföldköve volt a CitiGold vagyonkezelési tervező szolgáltatás bevezetése, egy a magyar piacon egyedülálló szoftveralapú szolgáltatás, mely segíti az ügyfelek egyéni profiljára és hosszú távú pénzügyi terveire épülő optimális befektetési portfolió kialakítását. Ezenkívül, a bank szélesítette befektetési termékpalettáját négy Budapest befektetési alap és egy Credit Suisse hazai befektetési alap forgalmazásával.
Citibank: 28 százalékkal bővült adózott eredménye
A Citibank 1998 óta kis- és középvállalati üzletágában az ügyfelek száma éves szinten mintegy 40%-kal nőtt, és 2003 végére meghaladta a 10 000-et. A hitelintézet adózott eredménye 28%-os bővülés mellett 8,8 milliárd forintról 11,3 milliárd forintra nőtt 2003-ban.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.