A tranzakció várhatóan 2005. december 23-án zárul, mikor a BAA átveszi a repülőtér irányítását és fejlesztési feladatait a 75 évre szóló vagyonkezelési megállapodás értelmében. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) kezdetben 25% plusz 1 részvény részesedést tart meg a Budapest Airport Rt.-ben.
A BAA a részvényekért és a vagyonkezelési megállapodásért összesen 1,255 milliárd fontot (464,5 milliárd forintot) fizet A BAA bejelentette, hogy a BAA International ügyvezető igazgatóját, Chris Woodruff-ot jelölte ki, hogy vezényelje le az átmenetet, amely során a BAA átveszi a Budapest Airport irányítását. Chris Woodruff, irányította a BAA privatizációs pályázatának elkészítését.
Budapest csodálatos
Mike Clasper, a BAA vezérigazgatója az ÁPV eredményhirdetése után a következőket mondta: "Budapest Európa egyik legcsodálatosabb városa, és a Budapest Airport létfontosságú a város jövője szempontjából. Nagyon örülök, hogy sikeres volt a BAA pályázata, és Ferihegy a világ legsikeresebb repülőtér csoportjához csatlakozhat, olyan repülőterekhez, mint a londoni Heathrow, Gatwick vagy Stansted. Azáltal, hogy a BAA számára ítélte meg a szerződést, a magyar kormány nem csupán jelentős bevételhez juttatja az országot, hanem olyan partnert választott, amely páratlan szakértelemmel rendelkezik a repülőterek állami cégből dinamikus magánvállalkozássá történő átalakításában. "
A BAA részeként Ferihegy kimagasló minőségű, jól irányított, professzionális és hatékony repülőtér lesz. Olyan repülőtér, amely a világ egyik legszebb városát megilleti, méltó kirakata Budapestnek és Magyarországnak.
A jelenlegi befektetés a legnagyobb, amelyet brit vállalat valaha Magyarországon tett. Büszke vagyok arra, hogy a BAA nevéhez kötődik ez a befektetés, és örülök, hogy ezáltal több évtizedre szóló partneri kapcsolatot alakíthatunk ki."
65 milliárd beruházásra
Chris Woodruff elmondta, hogy a BAA 261 millió eurót (65,25 milliárd forintot) kíván befektetni Ferihegyen 2006 és 2011 között.
"A BAA komoly összegeket fektet be az infrastruktúrába, a technológiai fejlesztésekbe, a szolgáltatásokba és a humán erőforrásba, hogy Ferihegyet Magyarország törekvéseinek megfelelő, világszínvonalú repülőtérré fejlessze. Folyamatosan növekedni fog az utas- és teherforgalom, új légitársaságokat csábítunk ide, kibővítjük a nemzetközi célállomások hálózatát és világszínvonalú szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek minden alkalommal, amikor Budapestre látogatnak.
Ígéretet tettünk a kormánynak, hogy az első öt évben, 2006 és 2011 között 261 millió euró (65,25 milliárd forint) beruházást teszünk Ferihegyen. Ez azonban csak a kezdet, hiszen hosszú távú fejlesztés és növekedés mellett köteleztük el magunkat annak érdekében, hogy Ferihegy évtizedeken át szolgálhassa ki a légitársaságokat, az utasokat és a magyar lakosságot."