A MOHU 2025 július 31-én arról tájékoztatta partnereit, hogy 2025 szeptember 1-től új díjszabást alkalmaz, amely kevesebb, mint a felére csökkenti a 400 négyzetméternél nagyobb alapterületű kereskedelmi egységeknek eddig járó palackonkénti díjat.
Fotó: Szentkirályi Alexandra Facebook-oldala
Tovább rontja a kiskereskedelem helyzetét, hogy a gépek sokszor elromlanak, és a beérkezett palackok elszállítása, valamint a működtetéshez szükséges eszközök ellátása is akadozik, mindez pedig rendszeres fennakadásokat, a vevőknek pedig kellemetlenséget okoz az áruházakban. A tulajdonos MOHU nem biztosítja a gyártó által szükségesnek tartott évi kétszeri nagytakarítását sem. Az eleve alultervezett kapacitású gépek a magyar forgalomban túlterheltek, így a takarítás elmaradása is gépleállásokhoz vezet. Emellett a MOHU nem tesz eleget a tájékoztatási és edukációs kötelezettségének sem, így az emberek gyakran rosszul használják a gépeket, ami ugyancsak meghibásodásokhoz vezet.
A visszaváltási rendszer sikere elsősorban a közreműködő kiskereskedőknek köszönhető, akik erejükön felül álltak helyt akkor is, amikor a MOHU nem biztosította teljeskörűen a működési feltételeket. Ehhez képest visszatetsző, hogy a MOHU kerüli a párbeszédet a kiskereskedelem szereplőivel, hiszen semmilyen előzetes szakmai egyeztetés nem történt a partnerekkel.