Míg az önálló kerékpárbiztosítás esetében a legmagasabb csomag választásával akár 250 ezer forintos kártérítési fedezethez juthat hozzá a biztosított, a kerékpáros kiegészítő biztosítások esetében – bár itt is többféle csomag válaszható – a kártérítés felső határa jó eséllyel nem éri el a biztosításba bevont jármű értékét. Egyes biztosítóknál ez az összeg nem haladja meg az 50 ezres szintet sem. A térítés felső határát köthetik az alkalmazott kerékpárzár biztonsági fokozatához is. A kapcsolódó baleseti térítések összege is jellemzően jóval az önálló balesetbiztosítási limitek alatt marad.
A kártérítésnek általában feltétele a kerékpár megfelelő lezárása, és rendelkezni kell a vételt igazoló számlával vagy garancialevéllel. Emellett gyakori a 10 évnél időseb járművek kizárása is.
„Számos kapcsolódó feltételben szolgáltatásonként jelentős eltérések tapasztalhatók – hívja fel a figyelmet Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja. – Például éjszaka szabadban hagyott kerékpárra általában lezárt állapotban sem terjed ki a fedezet, a biztosítók pedig ezt az időszakot is eltérően számíthatják. A kapcsolódó baleset- és felelősségbiztosítási szolgáltatások egyes módozatoknál eleve a csomag részei, másoknál külön kiegészítőként köthetők meg. Az eltérő szempontok megfelelő összehasonlítását, az egyedi igények megfelelő érvényesítését ezért célszerű felkészült biztosításközvetítő szakemberre bízni.”