„A városközpontokban található áruházainkkal sikeresen tettük elérhetővé az IKEA-t az emberek többsége számára, most pedig arra törekszünk, hogy egy újabb elemmel bővítsük őket. Ez egy kisebb kiskereskedelmi formátumot jelent, amely lehetővé teszi számunkra, hogy mindössze néhány hét alatt megnyissunk, és így a közeljövőben gyorsabban terjeszkedjünk, sokkal több IKEA szervezeti egységgel” – nyilatkozta Tolga Öncü, az Ingka Retail menedzsere (COO) (IKEA és Ingka Csoport). „A vásárlói visszajelzések eddig nagyon pozitívak, és optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy e formátum segítségével hamarosan sokkal több emberhez juttathatjuk el a megfizethető lakberendezési termékeinket Európában, Észak-Amerikában, valamint az ázsiai–csendes-óceáni térségben.”
A vállalat továbbra is jelentős összegeket fordított a meglévő áruházai átalakításába, hogy azok az e-kereskedelem központjaivá váljanak. Például a budapesti soroksári áruház megduplázódott logisztikai kapacitással működik március óta, így már képes kezelni az egész Magyarországra kiterjedő online szállításokat. A digitális eszközök továbbfejlesztésével – beleértve az átvételre és a kereslet érzékelésére szolgáló eszközöket – a vásárlói elégedettség a legmagasabb szintet érte el a mérések hat évvel ezelőtti megkezdése óta.
„A soroksári áruház átépítése fontos lépés az IKEA kiskereskedelmi jövőjének alakításában – ez a világ legnagyobb fulfilment IKEA áruháza, amely mintegy 30 digitális és automatizált megoldással rendelkezik, hogy még kényelmesebbé tegye a vásárlást látogatóink számára, és közel megduplázza az online kapacitásunkat Magyarországon. Igazán büszkék vagyunk arra, hogy a jövőt itt, helyben formálhatjuk a magyarországi IKEA, valamint a régió munkatársaival közösen” – mondta Erika Intiso, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős ügyvezető igazgatója. „Ha az elmúlt évet egészében nézzük, új termékeket és megoldásokat vezettünk be, valamint több száz termék árát csökkentettük. Örömmel látjuk, hogy a régió mindhárom országában jelentősen nőtt a vásárlók érdeklődése az ágyak és a matracok iránt.”