Bekameráztatná irodáját?

Buenos Aires polgármestere bekameráztatta hivatalát. Az internetes érdeklődők megnézhetik, mi történik a város első emberének irodájában. A magyar polgármesterek másképp látják. Újpest polgármestere olcsó reklámfogásnak tartja a bekamerázást, és Demszky Gábor főpolgármester sem szeretne valóságshow-t csinálni munkájából. Egy PR ügynökség ezzel szemben jó eszközt lát benne.

Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere érdekesnek találja a felvetést, ám ő maga sosem kameráztatná be az irodáját, annak ellenére, hogy 30 éve a nyilvánosság előtt zajlik az élete. "Ellenzékiként a rendőrség, politikusként pedig a média követte minden lépésemet. Bár a médiajelenlét hozzátartozik a munkámhoz, valóságshow-t nem szeretnék belőle. A napi 9-10 órás, irodában végzett munka alatt senki sem vágyik arra, hogy minden pillanatban, minden rezdülését lássák a kívülállók. Ez nem tenné lehetővé az őszinte viselkedést" - érvel a főpolgármester a Pályacsúcs Magazin összeállításában.

A munkahely nem a magamutogatásról szól

Derce Tamás, Újpest független polgármestere nem ítéli el argentin kollégáját bekamerázott hivatala miatt, azt azonban határozottan állítja: sosem kameráztatná be irodáját, mivel ostobaságnak, mesterkélt reklámfogásnak érzi az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezéseket. "A közéleti szereplő nem mutogatni való műtárgy. A munkahely ideális helyzetben a problémamegoldásról, nem pedig az önreklámozásról, az öncélú magamutogatásról szól"- érvelt. A polgármester azt is hozzátette: hazai viszonyok között nem tartja életszerűnek a bekamerázott polgármesteri hivatalokat...

A céges világban van példa irodák bekamerázására. A kommunikációs tanácsadással foglalkozó Café csoport nyilvánossá tette az irodai munkát, azzal a nem titkolt szándékkal: szerették volna bevésni a cég nevét a köztudatba, közelebb hozni a potenciális ügyfélkört a kommunikációs ügynökséghez. Az iroda dolgos hétköznapjaiba online pillanthattak be az érdeklődők - igaz, hangközvetítés nem volt.

Webkamerák az irodában és a konyhában

A "Café Live" című reality-t 2002 őszén indítottuk és két hónapig tartott. Az ötletet a kereskedelmi televíziókat ekkortájt elözönlő valóságshow-k adták" - vázolja a show indításának okait Szarvas László üzletfejlesztési igazgató, televíziós műsorvezető. Az irodákban, a konyhában webkamerák követték nyomon a munkát, a nap végi hírösszefoglalókban kommentálták az eseményeket, mindössze a stratégiailag fontos színhelyeket - például a tárgyalót - hagyták ki.

Ezer látogató naponta

"Az adás jó ötletnek bizonyult: csupa pozitív visszajelzést kaptunk" -összegezte tapasztalatait Szarvas László. A statisztikák szerint sokakat vonzott a munkahelyi Big Brother. Előfordult, hogy napi 1000 felhasználó 4200 oldalnyi eseményt töltött le a munkahelyi realityből, noha a cég szűk körben propagálta az "iroda híradót".

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo