Bekameráztatná irodáját?

Buenos Aires polgármestere bekameráztatta hivatalát. Az internetes érdeklődők megnézhetik, mi történik a város első emberének irodájában. A magyar polgármesterek másképp látják. Újpest polgármestere olcsó reklámfogásnak tartja a bekamerázást, és Demszky Gábor főpolgármester sem szeretne valóságshow-t csinálni munkájából. Egy PR ügynökség ezzel szemben jó eszközt lát benne.

Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere érdekesnek találja a felvetést, ám ő maga sosem kameráztatná be az irodáját, annak ellenére, hogy 30 éve a nyilvánosság előtt zajlik az élete. "Ellenzékiként a rendőrség, politikusként pedig a média követte minden lépésemet. Bár a médiajelenlét hozzátartozik a munkámhoz, valóságshow-t nem szeretnék belőle. A napi 9-10 órás, irodában végzett munka alatt senki sem vágyik arra, hogy minden pillanatban, minden rezdülését lássák a kívülállók. Ez nem tenné lehetővé az őszinte viselkedést" - érvel a főpolgármester a Pályacsúcs Magazin összeállításában.

A munkahely nem a magamutogatásról szól

Derce Tamás, Újpest független polgármestere nem ítéli el argentin kollégáját bekamerázott hivatala miatt, azt azonban határozottan állítja: sosem kameráztatná be irodáját, mivel ostobaságnak, mesterkélt reklámfogásnak érzi az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezéseket. "A közéleti szereplő nem mutogatni való műtárgy. A munkahely ideális helyzetben a problémamegoldásról, nem pedig az önreklámozásról, az öncélú magamutogatásról szól"- érvelt. A polgármester azt is hozzátette: hazai viszonyok között nem tartja életszerűnek a bekamerázott polgármesteri hivatalokat...

A céges világban van példa irodák bekamerázására. A kommunikációs tanácsadással foglalkozó Café csoport nyilvánossá tette az irodai munkát, azzal a nem titkolt szándékkal: szerették volna bevésni a cég nevét a köztudatba, közelebb hozni a potenciális ügyfélkört a kommunikációs ügynökséghez. Az iroda dolgos hétköznapjaiba online pillanthattak be az érdeklődők - igaz, hangközvetítés nem volt.

Webkamerák az irodában és a konyhában

A "Café Live" című reality-t 2002 őszén indítottuk és két hónapig tartott. Az ötletet a kereskedelmi televíziókat ekkortájt elözönlő valóságshow-k adták" - vázolja a show indításának okait Szarvas László üzletfejlesztési igazgató, televíziós műsorvezető. Az irodákban, a konyhában webkamerák követték nyomon a munkát, a nap végi hírösszefoglalókban kommentálták az eseményeket, mindössze a stratégiailag fontos színhelyeket - például a tárgyalót - hagyták ki.

Ezer látogató naponta

"Az adás jó ötletnek bizonyult: csupa pozitív visszajelzést kaptunk" -összegezte tapasztalatait Szarvas László. A statisztikák szerint sokakat vonzott a munkahelyi Big Brother. Előfordult, hogy napi 1000 felhasználó 4200 oldalnyi eseményt töltött le a munkahelyi realityből, noha a cég szűk körben propagálta az "iroda híradót".

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo