Bekameráztatná irodáját?

Buenos Aires polgármestere bekameráztatta hivatalát. Az internetes érdeklődők megnézhetik, mi történik a város első emberének irodájában. A magyar polgármesterek másképp látják. Újpest polgármestere olcsó reklámfogásnak tartja a bekamerázást, és Demszky Gábor főpolgármester sem szeretne valóságshow-t csinálni munkájából. Egy PR ügynökség ezzel szemben jó eszközt lát benne.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere érdekesnek találja a felvetést, ám ő maga sosem kameráztatná be az irodáját, annak ellenére, hogy 30 éve a nyilvánosság előtt zajlik az élete. "Ellenzékiként a rendőrség, politikusként pedig a média követte minden lépésemet. Bár a médiajelenlét hozzátartozik a munkámhoz, valóságshow-t nem szeretnék belőle. A napi 9-10 órás, irodában végzett munka alatt senki sem vágyik arra, hogy minden pillanatban, minden rezdülését lássák a kívülállók. Ez nem tenné lehetővé az őszinte viselkedést" - érvel a főpolgármester a Pályacsúcs Magazin összeállításában.

A munkahely nem a magamutogatásról szól

Derce Tamás, Újpest független polgármestere nem ítéli el argentin kollégáját bekamerázott hivatala miatt, azt azonban határozottan állítja: sosem kameráztatná be irodáját, mivel ostobaságnak, mesterkélt reklámfogásnak érzi az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezéseket. "A közéleti szereplő nem mutogatni való műtárgy. A munkahely ideális helyzetben a problémamegoldásról, nem pedig az önreklámozásról, az öncélú magamutogatásról szól"- érvelt. A polgármester azt is hozzátette: hazai viszonyok között nem tartja életszerűnek a bekamerázott polgármesteri hivatalokat...

A céges világban van példa irodák bekamerázására. A kommunikációs tanácsadással foglalkozó Café csoport nyilvánossá tette az irodai munkát, azzal a nem titkolt szándékkal: szerették volna bevésni a cég nevét a köztudatba, közelebb hozni a potenciális ügyfélkört a kommunikációs ügynökséghez. Az iroda dolgos hétköznapjaiba online pillanthattak be az érdeklődők - igaz, hangközvetítés nem volt.

Webkamerák az irodában és a konyhában

A "Café Live" című reality-t 2002 őszén indítottuk és két hónapig tartott. Az ötletet a kereskedelmi televíziókat ekkortájt elözönlő valóságshow-k adták" - vázolja a show indításának okait Szarvas László üzletfejlesztési igazgató, televíziós műsorvezető. Az irodákban, a konyhában webkamerák követték nyomon a munkát, a nap végi hírösszefoglalókban kommentálták az eseményeket, mindössze a stratégiailag fontos színhelyeket - például a tárgyalót - hagyták ki.

Ezer látogató naponta

"Az adás jó ötletnek bizonyult: csupa pozitív visszajelzést kaptunk" -összegezte tapasztalatait Szarvas László. A statisztikák szerint sokakat vonzott a munkahelyi Big Brother. Előfordult, hogy napi 1000 felhasználó 4200 oldalnyi eseményt töltött le a munkahelyi realityből, noha a cég szűk körben propagálta az "iroda híradót".

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo