Az uniós tagság eredménye, hogy a magyar GDP több mint kétszeresére nőtt

Idén húsz éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz. Az évforduló alkalmából az Európai Bizottság szeptember közepétől “Boldog huszadikat, Magyarország!” szlogennel kommunikációs kampányt indított, amelynek célja az elmúlt két évtized eredményeinek méltó ünneplése. Ezen időszak alatt ugyanis a magyar bruttó hazai termék (GDP) több mint kétszeresére nőtt, az egy főre jutó GDP az EU átlagának 63 százalékáról 77 százalékára, a foglalkoztatási ráta pedig a 2004-es 62 százalékról 80 százalékra emelkedett.

Az Európai Bizottság most egyéni történeteken keresztül mutatja be ezeket a változásokat. A kampányból megismerhető például Katalin, akinek vállalkozása az egységes piacnak köszönhetően világcégek beszállítójává vált; Panni, aki egy uniós támogatású program révén jelentős támogatást kap tanulmányaihoz és ahhoz, hogy felzárkózhasson jobb körülmények között élő kortársaihoz; valamint Péter, aki spanyol üzleti partnerével közösen megismertette Európát a magyar mangalicával. Az egyéni történeteket az érdeklődők a kampány weboldalán is megismerhetik majd, valamint az Európai Bizottság különböző közösségimédia-csatornáin, de országszerte óriásplakátokon is találkozhatnak velük. A kampányt tévé- és rádióhirdetések is kiegészítik.

A kommunikációs kampány szeptember közepén indult a kültéri plakátok kihelyezésével, ugyanakkor a váratlanul kialakult árvízi veszélyhelyzetre tekintettel több más elemét, például az évfordulót ünneplő tévéhirdetések vetítését a Bizottság az árhullám levonulása utánra halasztotta.

20 éve együtt: események a jubileumi évben 

Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete az egész év folyamán hangsúlyt fektet arra, hogy a polgárokkal együtt ünnepelje az uniós csatlakozás évfordulóját. A jubileum jegyében zajlottak 2024. május elején a budapesti és vidéki Európa-napi ünnepségek, és valósult meg a Magyar Tudományos Akadémia épületének különleges, fényfestéses díszkivilágítása. A most induló kommunikációs kampánnyal egy időben pedig a 20. évfordulóra hívják fel a figyelmet azok a kültéri fényképkiállítások is, amelyeket az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete 19 vidéki és három budapesti helyszínen rendez. Ezek 20 darab nagyméretű képen mutatnak be egy-egy sikeres uniós fejlesztést minden magyarországi vármegyéből, valamint a fővárosból.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo