A British Airways (BA) októbertől leállítja pekingi járatait, mivel pénzügyileg ellehetetlenültek az orosz légtérből való kitiltás miatt.
Az oroszok 2022-es inváziója óta a nyugati légitársaságok nem repülhetnek Oroszország felett. Ez arra kényszerítette őket, hogy hosszabb útvonalakat keressenek, ami meghosszabbította a repülési időt és magasabb költségeket eredményezett. Ezzel szemben a kínai légitársaságok továbbra is képesek Oroszország felett repülni, ami hatalmas kereskedelmi előnyhöz juttatja a keleti cégeket.
A British Airways (BA) tavaly indította újra pekingi járatait a Covid-19 világjárvány után. Akkor azt mondták a Heathrow-Peking relációról, hogy „az egyik legfontosabb útvonalunk”.
A múlt hónapban viszont a befektetőkkel folytatott beszélgetés során Nicholas Cadbury, a BA anyavállalatának, az IAG-nak pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy Kínában "gyenge kereslet" van.
A légitársaság most arról beszél, hogy a pekingi járataikat 2025 novemberig függesztik fel, de a menetrendeket folyamatosan felülvizsgálják.
A BA napi két hongkongi járatának egyikét is leadja. Továbbra is repülnek viszont Sanghajba.
Az Európa és Kína közötti légi forgalom a járvány óta lassan helyreállt, a piac nagy részét azonban a kínai légi fuvarozók birtokolják.
A múlt hónapban a Virgin Atlantic is bejelentette, hogy októbertől törli sanghaji járatait.
A közlemény szerint "a jelentős kihívások és bonyolultságok ezen az útvonalon hozzájárultak ahhoz a kereskedelmi döntéshez, hogy felfüggesztik a sanghaji repülést."