Az orosz-ukrán háború nyertese Kína lesz

Novemberben az újautó eladások közel harmadát kínai márkák adták Oroszországban, amely meredek emelkedés az év eleji tíz százalék alatti piaci részesedéshez képest - derül ki az Autostat orosz piackutató intézet adataiból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A havi értékesítési adatokból egyre világosabb, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt az ázsiai ország gyártói töltik be az egyébként zsugorodó piacon.

Kínai csodaautó (Fotó: archív)
Kínai csodaautó (Fotó: archív)

Novemberben az újautó és kishaszongépjármű eladások 61,6 százalékkal 46 403-ra estek, az első tizenegy hónapban pedig 60,9 százalékkal 548 877-re csökkentek - közölte a napokban az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága.

Amíg januárban a kínai gyártók 8235 járművet értékestettek, addig novemberre már ennek dupláját, 16 138 darabot, piaci részesedésük így 9,6 százalékról 31,3 százalékra ugrott a vizsgált időszakban.

Az orosz vásárlók számára korábban nem sokat mondtak az olyan márkák, mint a Haval, a Chery vagy a Geely, de a nyugati szankciók után sok vásárló számára a helyi gyártású járművek mellett ezek váltak elérhetővé, ugyanakkor továbbra is az orosz tulajdonú orosz AvtoVaz gyártmányai a legkeresettebeket.

 A Ladákat gyártó társaság a teljes piac 45 százalékát tudhatta magáénak novemberben, míg a január-november közötti időszakban az összes eladott jármű 30 százalékát adta.

Az év első 10 hónapjában Oroszország volt a kínai autóexport hatodik legnagyobb exportpiaca.

Az orosz piac azonban még méreteiben eltörpül a 35-ször nagyobb kínai mellett.

Elemzők szerint jövőre 800 000 új személyautó találhat gazdára Oroszországban, ennek 35 százalékát adhatják majd a kínai márkák. Az ázsiai gyártók értékben még ennél is nagyobb szeletet vághatnak ki maguknak. Részesedésük 40 százalékra emelkedhet a jövőre 1500 ezer milliárd rubeles (23,9 milliárd dollár) piacon. (MTI)

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo