Az orosz-ukrán háború nyertese Kína lesz

Novemberben az újautó eladások közel harmadát kínai márkák adták Oroszországban, amely meredek emelkedés az év eleji tíz százalék alatti piaci részesedéshez képest - derül ki az Autostat orosz piackutató intézet adataiból.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A havi értékesítési adatokból egyre világosabb, hogy az ukrajnai háború miatt Oroszországból kivonuló nyugati cégek által hagyott űrt az ázsiai ország gyártói töltik be az egyébként zsugorodó piacon.

Kínai csodaautó (Fotó: archív)
Kínai csodaautó (Fotó: archív)

Novemberben az újautó és kishaszongépjármű eladások 61,6 százalékkal 46 403-ra estek, az első tizenegy hónapban pedig 60,9 százalékkal 548 877-re csökkentek - közölte a napokban az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága.

Amíg januárban a kínai gyártók 8235 járművet értékestettek, addig novemberre már ennek dupláját, 16 138 darabot, piaci részesedésük így 9,6 százalékról 31,3 százalékra ugrott a vizsgált időszakban.

Az orosz vásárlók számára korábban nem sokat mondtak az olyan márkák, mint a Haval, a Chery vagy a Geely, de a nyugati szankciók után sok vásárló számára a helyi gyártású járművek mellett ezek váltak elérhetővé, ugyanakkor továbbra is az orosz tulajdonú orosz AvtoVaz gyártmányai a legkeresettebeket.

 A Ladákat gyártó társaság a teljes piac 45 százalékát tudhatta magáénak novemberben, míg a január-november közötti időszakban az összes eladott jármű 30 százalékát adta.

Az év első 10 hónapjában Oroszország volt a kínai autóexport hatodik legnagyobb exportpiaca.

Az orosz piac azonban még méreteiben eltörpül a 35-ször nagyobb kínai mellett.

Elemzők szerint jövőre 800 000 új személyautó találhat gazdára Oroszországban, ennek 35 százalékát adhatják majd a kínai márkák. Az ázsiai gyártók értékben még ennél is nagyobb szeletet vághatnak ki maguknak. Részesedésük 40 százalékra emelkedhet a jövőre 1500 ezer milliárd rubeles (23,9 milliárd dollár) piacon. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo