Valószínűleg több millió forintot csaltak ki Facebook kamuoldalak eddig magyar állampolgároktól. Az oldalak készítői minden jel szerint vérprofik, akik nem véletlenül választották a Lidl logóját átverésükhöz, hiszen az egyik legnagyobb üzletlánc „pecsétje” hitelességet kölcsönöz a mesés ajánlatnak. Az eredeti ár töredékéért, pontosan század részéért ígérnek csúcstechnológiás készüléket a kamukirályok.
A nyomozó tehetséggel megáldottaknak feltűnhet, hogy a kamuoldalakon kizárólag külföldi profilok dicsőítik a szolgáltatást ékes magyarsággal, amiből adódik a következtetés, hogy a kiberbűnözők között vagy magyar állampolgárok is vannak, vagy magyarokat is felhasználtak a csaláshoz.
Ha valaki megnyomja a bolt felkeresése gombot, akkor figyelemelterelésként egy kamufelmérés fogadja, aminek a lényege, hogy a balek egy nyereményjáték győztesének érezhesse magát. Ezt követően kezdődik a nagy show műsor, amelynek során számos ajándékdoboz tárul az áldozat elé. A feladat ezek között megtalálni azt a dobozt, amelyben a nyeremény lapul. Maximum háromszor lehet próbálkozni. A programot úgy írták meg, hogy bármelyik ajándékdobozra is kattint az ember, először nem nyer, de a másodikra biztos. Így rövid időn belül ott termünk az áhított készüléknél.
És innentől indul a valódi program. Elkérik a személyes adatokat, majd a bankkártya adatok jönnek és a fizetés.
Tulajdonképpen még rendesek is, mert itt végre felbukkan egy csupa kisbetűs rész, amit ha valaki komolyan átolvas, akkor rájöhet, hogy itt nem vásárlásról van szó, hanem átverésről. A szövegből kiderül néhány „apróság”. Például, hogy ez egy nyereményjáték, vagy nyerünk, vagy elbukjuk a pénzünket. De nemcsak az 1000 forint körüli árat veszítjük el, hanem emellett lehúznak még a bankkártyákról 26,5 eurót, vagyis 180 napos euró átlagárat figyelembe véve 9410 forintot. Összességében tehát több mint 10 ezer forinttól búcsúzhatunk el valószínűleg örökre, hiszen kizártnak tűnik, hogy az egész mögött létezik nyereményhúzás és akár egyetlen porszívó is. A Lidl-től biztos nem kap a vásárló semmit.
Minden új vásárló részt vesz a bemutatott kampánytermék nyereményhúzásán. Ha Ön a szerencsés nyertes, közvetlenül e-mailben vesszük fel a kapcsolatot Önnel. Ehhez a különleges ajánlathoz tartozik egy partneri előfizetési szolgáltatás 3-napos kipróbálása, amelyet követően az előfizetési díj (26.5 EUR per 14 nap) automatikusan levonásra kerül a bankkártyájáról. Ha bármilyen okból nem elégedett a szolgáltatással, a fiókját 3 napon belül megszüntetheti. A szolgáltatás 14 naponként megújításra kerül, míg meg nem szünteti. Ez a kampány 2021. december 31-én jár le. Ha anélkül szeretnél résztvenni, hogy feliratkoznál a musicgosh termék 3-napos kipróbálására, kérjük, írj e-mailt a [email protected] címre.A Lidl ügyfélszolgálatánál készségesen tájékoztatnak, hogy tudnak a csalásról, jelentették is a hatóságoknak, de nem történt semmi. Ezért a saját Facebook oldalukon próbálják arra kérni követőiket, hogy ne dőljenek be az átverőknek. Sovány vigasz, a csalók ugyanis fizetett hirdetéseken keresztül árulják „kiváló” termékeiket, így valószínűleg a két olvasóközönség soha nem találkozik. Ráadásul a pernahajderek Facebook oldalaikat is folyamatosan változtatják, a régieket passzíválják és újakkal rukkolnak elő apró módosításokkal. Mindebből legkevesebb dupla haszonra tesznek szert. Egyrészt jelentkezőnként lenyúlnak több mint 10 ezer forintot, másrészt megszerzik személyes és bankkártya adatait. Hála Istennek az utóbbival a bankkártyáknál bevezetett kettős azonosítás miatt már nem nagyon tudnak mit kezdeni. A hatóságok érdektelensége e csalással kapcsolatban meghökkentő, hiszen egyrészt az imposztorok megsértik a szerencsejáték szervezésének tilalmáról szóló törvényt, másrészt szemérmetlenül tízezreket húznak le gyanútlan áldozataikról, harmadrészt jogosulatlanul használják egy cég védett logóját.
A csalóknak egyébként még humorérzékük is van. Oldaluknak nagyon szabad fordításban a zeneisten (musicgosh) nevet adták.