Az évszázad átverése folyik a Facebookon a Lidl nevében

100 ezer forintos dyson porszívót 1089 forintért, vagy 1140 forintért hirdetnek kamu oldalak a Facebookon Lidl logóval. Az üzletláncnál elmondták, hiába jelentették a csalást a hatóságoknak, nem történt semmi. Valójában nem is ezer, hanem több mint 10 ezer forintot húznak le egy-egy bankkártyáról.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Valószínűleg több millió forintot csaltak ki Facebook kamuoldalak eddig magyar állampolgároktól. Az oldalak készítői minden jel szerint vérprofik, akik nem véletlenül választották a Lidl logóját átverésükhöz, hiszen az egyik legnagyobb üzletlánc „pecsétje” hitelességet kölcsönöz a mesés ajánlatnak. Az eredeti ár töredékéért, pontosan század részéért ígérnek csúcstechnológiás készüléket a kamukirályok.

A nagy átverés. Se az ár nem igaz, se a logó. (Fotó: Facebook)

A nyomozó tehetséggel megáldottaknak feltűnhet, hogy a kamuoldalakon kizárólag külföldi profilok dicsőítik a szolgáltatást ékes magyarsággal, amiből adódik a következtetés, hogy a kiberbűnözők között vagy magyar állampolgárok is vannak, vagy magyarokat is felhasználtak a csaláshoz.

A kamuprofilok szépen írnak magyarul. (Fotó: Facebook)

Ha valaki megnyomja a bolt felkeresése gombot, akkor figyelemelterelésként egy kamufelmérés fogadja, aminek a lényege, hogy a balek egy nyereményjáték győztesének érezhesse magát. Ezt követően kezdődik a nagy show műsor, amelynek során számos ajándékdoboz tárul az áldozat elé. A feladat ezek között megtalálni azt a dobozt, amelyben a nyeremény lapul. Maximum háromszor lehet próbálkozni. A programot úgy írták meg, hogy bármelyik ajándékdobozra is kattint az ember, először nem nyer, de a másodikra biztos. Így rövid időn belül ott termünk az áhított készüléknél.

Minden másodiknál biztos a "nyerés". (Fotó: Facebook)

És innentől indul a valódi program. Elkérik a személyes adatokat, majd a bankkártya adatok jönnek és a fizetés.

Fenn a kisbetű. (Fotó: Facebook)

Tulajdonképpen még rendesek is, mert itt végre felbukkan egy csupa kisbetűs rész, amit ha valaki komolyan átolvas, akkor rájöhet, hogy itt nem vásárlásról van szó, hanem átverésről. A szövegből kiderül néhány „apróság”. Például, hogy ez egy nyereményjáték, vagy nyerünk, vagy elbukjuk a pénzünket. De nemcsak az 1000 forint körüli árat veszítjük el, hanem emellett lehúznak még a bankkártyákról 26,5 eurót, vagyis 180 napos euró átlagárat figyelembe véve 9410 forintot. Összességében tehát több mint 10 ezer forinttól búcsúzhatunk el valószínűleg örökre, hiszen kizártnak tűnik, hogy az egész mögött létezik nyereményhúzás és akár egyetlen porszívó is. A Lidl-től biztos nem kap a vásárló semmit.

Minden új vásárló részt vesz a bemutatott kampánytermék nyereményhúzásán. Ha Ön a szerencsés nyertes, közvetlenül e-mailben vesszük fel a kapcsolatot Önnel. Ehhez a különleges ajánlathoz tartozik egy partneri előfizetési szolgáltatás 3-napos kipróbálása, amelyet követően az előfizetési díj (26.5 EUR per 14 nap) automatikusan levonásra kerül a bankkártyájáról. Ha bármilyen okból nem elégedett a szolgáltatással, a fiókját 3 napon belül megszüntetheti. A szolgáltatás 14 naponként megújításra kerül, míg meg nem szünteti. Ez a kampány 2021. december 31-én jár le. Ha anélkül szeretnél résztvenni, hogy feliratkoznál a musicgosh termék 3-napos kipróbálására, kérjük, írj e-mailt a [email protected] címre.
A Lidl ügyfélszolgálatánál készségesen tájékoztatnak, hogy tudnak a csalásról, jelentették is a hatóságoknak, de nem történt semmi. Ezért a saját Facebook oldalukon próbálják arra kérni követőiket, hogy ne dőljenek be az átverőknek. Sovány vigasz, a csalók ugyanis fizetett hirdetéseken keresztül árulják „kiváló” termékeiket, így valószínűleg a két olvasóközönség soha nem találkozik. Ráadásul a pernahajderek Facebook oldalaikat is folyamatosan változtatják, a régieket passzíválják és újakkal rukkolnak elő apró módosításokkal. Mindebből legkevesebb dupla haszonra tesznek szert. Egyrészt jelentkezőnként lenyúlnak több mint 10 ezer forintot, másrészt megszerzik személyes és bankkártya adatait. Hála Istennek az utóbbival a bankkártyáknál bevezetett kettős azonosítás miatt már nem nagyon tudnak mit kezdeni. A hatóságok érdektelensége e csalással kapcsolatban meghökkentő, hiszen egyrészt az imposztorok megsértik a szerencsejáték szervezésének tilalmáról szóló törvényt, másrészt szemérmetlenül tízezreket húznak le gyanútlan áldozataikról, harmadrészt jogosulatlanul használják egy cég védett logóját.

Pénz és adathalász oldal. Vigyázat! (Fotó: Facebook)

A csalóknak egyébként még humorérzékük is van. Oldaluknak nagyon szabad fordításban a zeneisten (musicgosh) nevet adták.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo