Az érdeklődők 90 százaléka találhat a jelenleginél kedvezőbb feltételű lakásbiztosítást

Alig több mint tíz napja maradt a lakástulajdonosoknak arra, hogy eldöntsék, váltanak-e lakásbiztosítást a márciusi lakásbiztosítási kampány során. Az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a tarifálás során az ügyfelek több mint 90 százaléka találhat a jelenleginél kedvezőbb feltételű biztosítást, így az időszak végére felpöröghet a szerződésváltások száma: a több mint százezer további váltóval együtt a márciusi kampány végére összesen várhatóan 250-300 ezer lakásbiztosítást fognak módosítani vagy lecserélni.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Előzetes értékelés

Az ügyfeleknek kedvezőbb díjak – A kampány kétségtelen eredménye, hogy az aktívan tájékozódó ügyfelek számára lehetőség nyílt arra, hogy a meglévő fedezet szinten tartása mellett is 15-20 százalékkal alacsonyabb díj mellett köthessenek lakásbiztosítást.

Általános szerződésaktualizálás - Az idei, első alkalommal zajló lakásbiztosítási kampány várhatóan az összes meglévő lakásbiztosítási szerződésnek mindössze 8 százalékát fogja megmozgatni. A jelenleg is legerősebb pozíciót betöltő biztosítók ügyességét jelzi, hogy ennek az állománynak is mintegy 35-40 százalékát a már eddig is meglévő szerződések átdolgozása teszi ki.

Piaci koncentráció csökkentése – A kampány előtt a lakásbiztosítási szerződések mintegy 80 százaléka négy piaci szereplő kezében koncentrálódott. Ez az arány várhatóan nem fog érezhetően megváltozni, köszönhetően a lecserélt biztosítások viszonylag szerény számának, illetve annak is, hogy a legtöbb új szerződést megszerző biztosítók közül három is az eddigi legerősebb biztosítók közül kerül ki.

A hazai lakásállomány biztosítottsági arányának (penetráció) növelése – A rendelkezésre álló adatok alapján a jelenlegi 72 százalékos biztosítottsági arány a kampány végére körülbelül 1 százalékponttal fog emelkedni.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo