Ezek közül a legfontosabb a meglévő hagyományos belsőégésű motorokkal való kompatibilitásuk, ami azt jelenti, hogy utat nyitnak olyan ágazatok számára, amelyeket egyébként nehéz lenne dekarbonizálni. Elsősorban a hajózás és a légi közlekedés lehet ebben a szegmensben érintett. A bioüzemanyagok hasznosítják a gyorsan bomló természetes alapanyagokból származó fosszilis tüzelőanyagokat, ideértve a növényekből kinyerteket (különösen a cukornád és a pálma), a használt étolajat, a kiolvasztott állati zsírt, a települési szilárd hulladékot vagy az úgynevezett e-üzemanyagokhoz használt hidrogént.
A közúti szállítás esetében már egyértelmű a folyamat az elektromos járművek gyors elterjedésével és a hidrogén iránti nagyobb érdeklődés miatt, ez utóbbi esetében fontos szempont a kritikus akkumulátorfémek előre jelzett hiánya. Azonban hosszú időbe telhet, amíg a konténerhajók meghajtásához elég erős hidrogén-üzemanyagcellákat kifejlesztenek, vagy az emberek megbíznak egy akkumulátorral működő utasszállító repülőgépben. A bioüzemanyagok támogató szerepet játszhatnak az átmenet idején, mint áthidaló technológia, éppúgy, ahogy az atomenergia alapterhelési kapacitása támogatja a megújulók terjedését. Jobb előrelépni, mint értékes időt pazarolni a tökéletes megoldás keresésére. A bioüzemanyagok 2022-ben napi 2,2 millió hordó olajigényt pótoltak, szinte a teljes mennyiséget a közúti szállításban használták fel, és ezzel az ágazat olajszükségletének mintegy 5 százalékát biztosították.