Az OTP Egészségpénztár adatai is alátámasztják ezt a tendenciát. 2025 első 6 hónapjában a pénztár tagjai közel egymilliárd forintot költöttek gyermekvállalással vagy gyermekekkel kapcsolatos kiadásokra és szolgáltatásokra – a babatápszertől kezdve a logopédián át egészen a lombikprogramig. Emellett az önsegélyező szolgáltatások keretében további közel 300 millió forintot fordítottak beiskolázási támogatásra, gyermekgondozási vagy gyermeknevelési támogatásra, valamint születési támogatásra.
„Az egészségpénztári befizetéseket rendkívül sokféle szolgáltatásra lehet felhasználni – nemcsak orvosi vizsgálatokra vagy gyógyszerekre, hanem például a gyermekekkel kapcsolatos kiadásokra is, legyen az egy laptop, vagy logopédia foglalkozás. Tagjaink egyre tudatosabban élnek széles szolgáltatási lehetőségeinkkel” – mondta Budai József, az OTP Pénztárak ügyvezető igazgatója.
Az OTP Egészségpénztár legaktívabb tagjai között jelentős korosztályos különbség figyelhető meg a nemek szerint: míg a férfiaknál a legtöbben a 30-as éveikben járnak, addig a nőknél a 45–50 év közötti korosztály használja a leggyakrabban pénztári egyenlegét.
A kutatás tanulsága szerint a megelőzés, az egészségtudatosság és a pénzügyi felkészültség nemcsak a család, hanem saját jóllétünk szempontjából is kulcsfontosságú lenne.