„Az elmúlt évek inflációs környezete jelentős változást hozott a befektetői hozzáállásban: noha magasan a legfontosabbnak jelölték meg a befektetett tőke biztonságát a válaszadók, felértékelődött a magas hozam fontossága is. Itt a befektetési szolgáltatóknak az a feladatuk, hogy „megtalálják” az ügyfelek kockázattűrési határát, hogy a lehetőségekhez képest a leginkább megfelelő befektetést biztosíthassák számukra” – tette hozzá Dézsi Tamás, a befektetési banki üzletágért felelős vezérigazgató-helyettes.
A megkérdezettek kétharmada leggyakrabban az 1-5 éves befektetési időtávot részesíti előnyben. Szinte azonos arányban vannak azok, akik a befektetéseiket illetően időszakonként megnézik a hozam vagy árfolyam alakulását (24 százalék), a lejárat előtt néha-néha már számba veszik az új befektetési lehetőségeket (23 százalék), illetve akik a lejárati idő közeledtével foglalkoznak csak vele (22 százalék). A lakosság pénzügyi tudatossága javuló tendenciát mutat, nem „hagyják magukra” befektetéseiket, időnkét áttekintik azokat. A lejáró befektetések után járó kamatokat pedig a válaszadók 57 százaléka tervezi újra befektetni. A válaszok alapján az újra befektetett összeg mértéke 100 ezer forint alatt van, a megkérdezettek csupán egytizede fektet be újra ennél magasabb összeget.
A legtöbben legalább havi rendszerességgel (31 százalék) informálódnak, hetente a válaszadók 26 százaléka, naponta viszont csak 10 százalék tájékozódik pénzügyekkel, befektetésekkel kapcsolatban. Az eredmények alapján látszik, hogy a 2022-es válaszokhoz képest jóval gyakrabban tájékozódnak a befektetők: a korábbi adatokhoz képest nagyot esett azok aránya, akik még a havi rendszerességnél is ritkábban tájékozódnak. A leggyakrabban az interneten jutnak hozzá a kellő információkhoz, második helyen pedig a banki tanácsadót jelölték meg forrásként. A legfontosabb a saját befektetések nyomon követése, de a befektetési ismeretek bővítése is fontos cél a válaszadók között.