A Vodafone is várja a harmadik generációs tendert

Amikor öt évvel ezelőtt a Vodafone harmadik mobilszolgáltatóként megjelent a hazai piacon, sokan nem jósoltak neki nagy jövőt. Mert bár a világban igen ismert volt ez a név, Magyarországon nem. Vitai Attila, a Vodafone Magyarország Rt. vezérigazgatója szerint azonban a versenytársak nem reménykedhetnek abban, hogy cége hosszabb távon beérné a ma 17 százalékos piaci részesedéssel és a harmadik hellyel.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mennyire volt nehéz betörni az itthoni mobilpiacra, és hogy látja, tudják-e tartani az új ügyfelek megszerzésének jelenlegi ütemét?

- Amikor 1999-ben, harmadik mobilszolgáltatóként megjelentünk a magyar piacon, azt hittük, hogy a Vodafone nevet mindenki ismeri. Ez sajnos nem így volt, a mobiltelefont egyértelműen a másik két szolgáltatóval azonosították. Előttem a Vodafone Magyarország Rt.-t egy év alatt három vezérigazgató irányította. 2000-ben hálózatunk kiépítésére fordítottuk a legnagyobb energiát, óriási költséggel létrehoztuk a saját rendszerünket. Most, amikor területi lefedettségünk már 97 százalékos, érezzük, hogy a vásárlóink egyre jobban bíznak bennünk, látják, hogy kiemelkedően jó szolgáltatást kínálunk. Egyre többen és egyre jobban kedvelik a Vodafone szolgáltatásait. A mi hálózatunk a legfiatalabb és legmodernebb, a leggazdaságosabb csomagokat kínáljuk, ügyfélkörünk rohamosan növekszik. A Vodafone neve ma már tényleg jól ismert és megítélése pozitív. Annak ellenére, hogy eddigi eredményeinkkel elégedettek vagyunk, természetesen folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásainkat.

Mit várnak a mobil számhordozhatóság megvalósulását követően? Lesz számottevő átrendeződés a piacon?

- Üdvözüljük a változást. Tavaly, anélkül, hogy lett volna számhordozhatóság, félmillió ember választott minket. Nem aggódom, jönnek az ügyfelek. A mi feladatunk, hogy vásárlóink számára vonzó és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtsunk. A számhordozhatóság az előfizetőket segíti, nem minket, de ha jó az ajánlatunk, akkor természetesen jelentősen növelhetjük előfizetői táborunkat.

A számhordozhatóság feltételeinek biztosítása mennyi időbe és pénzbe került a szolgáltatónak?

- A Vodafone számára jelentős, több százmillió forint költséget jelent, de nem ért bennünket meglepetésként, hiszen tervezett kiadásról van szó. Amit annak szellemében mérlegelünk, hogy az ügyfél számára a lehető legkönnyebb és legegyszerűbb folyamatot alakítsuk ki. A számhordozhatóság megvalósítása nagyon komoly fejlesztéseket igényel, mind az alap GSM rendszereken, mind az értéknövelt szolgáltatások terén. Rendkívül fontosnak tarjuk, hogy a szolgáltató váltás az ügyfeleknek ne jelentsen többletköltséget. Alapelvünk, hogy a szabad választás lehetősége az ügyfél joga, kereteit pedig a szolgáltatóknak díjmentesen kötelességük biztosítani, az azzal kapcsolatos költségeket pedig véleményünk szerint a szolgáltatónak finanszíroznia kell.

Ön jelenleg milyen mobiltelefont használ?

- Pillanatnyilag egy Sharp GX30-as készüléket, ezt a típust a Sharp kizárólag a Vodafone számára fejlesztette és gyártja. Ezzel a telefonnal például már nyomtatható minőségű felvételeket tudok készíteni.

A piac telítődéséhez közeledvén előfordulhat, hogy kisebb hangsúly kerül majd az egyéni előfizetőkre a vállalati felhasználókkal szemben?

- Akár kisvállalkozás, akár multinacionális cég, a Vodafone minden fogyasztói csoportnak vonzó mobil telekommunikációs szolgáltatást kíván nyújtani. Nagyvállalatok esetében testre szabottan ajánljuk segítségünket, hiszen egyedi tarifákat és szolgáltatásokat vezettünk be már évekkel ezelőtt, így ezen a téren is jelentős tapasztalattal bírunk. A vállalati megrendelők részéről egyre növekvő igény mutatkozik a mobilszolgáltatások iránt, érthető, hogy a Vodafone rendkívül vonzónak találja a magyar vállalati piacban rejlő lehetőségeket. Tisztában vagyunk ugyanakkor azzal, hogy ez a vásárlói csoport különös figyelmet igényel. Tudjuk, hogy a siker elengedhetetlen feltétele, hogy jól megkülönböztethetőek legyünk a piacon régebben jelen lévő szolgáltatóktól, ezért olyan szolgáltatási csomagokkal rendelkezünk, amelyek révén a vállalati igények kielégítésének egy egészen új, Magyarországon eddig még ismeretlen megközelítése érvényesül vállalati ügyfeleink kezelése során. Minden előfizető fontos számunkra, úgy fogalmaznék, hogy tovább szélesítjük fogyasztóink körét.

Milyen piaci részesedéssel lenne elégedett, mondjuk egy év múlva?

- Nem szabad senkinek naivul azt hinni, hogy a Vodafone számára elfogadható a harmadik hely, 17 százalékkal. Magyarországon napjainkig csaknem másfél millióan választották mobilszolgáltatójuknak a Vodafone-t, ez is bizonyítja, hogy szolgáltatásaink színvonala vonzó. Az ügyfelek manapság már nemcsak a tarifa miatt választanak bennünket, hanem a cég arculata miatt is. Legfontosabb feladatunk a fejlődés ütemének megtartása, illetve fokozása.

A hazai UMTS-tender kiírását követően mennyire fog a Vodafone fejleszteni ezen a téren?

- Üdvözöljük a harmadik generációs tender kiírásának várható augusztusi dátumát. Jelenlegi ismereteink birtokában nagy valószínűséggel szándékunkban áll megpályázni a harmadik generációs licencet és Magyarországon is elindítani 3G szolgáltatásainkat.

Névjegy

Vitai Attila, a Vodafone Magyarország Rt. vezérigazgatója több mint 15 éve dolgozik a telekommunikáció területen. A Vodafone előtt a Motorolánál több hazai és európai szintű felsővezetői pozíciót töltött be pénzügyi, értékesítési, valamint ügyvezetői területen, mind a CB rádió, mind a mobiltelefon üzletágon belül. A későbbiekben a Motorola computer-hálózat üzletág európai, közel-keleti és afrikai regionális elnökhelyetteseként és ügyvezetőjeként folytatta munkáját. Vodafone-os pályafutását kereskedelmi igazgatóként kezdte a Vodafone Airtouch-nál, a Vodafone Magyarország Rt.-nél pedig 2000-től vezérigazgató.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo