Mivel a cél a luxusnak számító vagyontárgyak megadóztatása, így ebbe a körbe várhatóan nem kerülnek bele sem a sárkányrepülők, sem a vitorlásrepülők. A légi járművek megadóztatásának mértéke még nem végleges, azt várhatóan a maximális felszálló-tömeg alapján számítják.
Magyarországon, a Nemzeti Közlekedési Hatóság adatai szerint a légi járművek lajstromában 1.586 gép van. A legnagyobb gépek között szerepel 16 Airbus és 21 Boeing B-737-es, ide tartoznak a Malév Boeingjei is, mivel azonban a légitársaság nem tulajdonosa a gépeknek, csak lízingeli azokat, utánuk nem kellene adót fizetnie.
A magánrepülőgépek tulajdonosai sok esetben még az üzemben tartás költségeit sem tudják állni. Noha a státuszszimbólumnak tekinthető magángéppark az elmúlt néhány évben látványosan növekedett, a repülőgép biztosítással is foglalkozó QBE Atlasz Biztosító korábbi felmérése szerint a gépek nagyjából fele sohasem hagyja el a hangárokat a magas üzemeltetési költségek miatt. A gépek beszerzési ára sem alacsony, az igazán nagy kiadást azonban üzemeltetésük, a biztosítás, műszaki karbantartás és üzemanyag kifizetése jelenti, amit most a vagyonadó növel tovább.