A magyar láncok is erősödtek

Az élelmiszer és háztartási vegyi áru kiskereskedelmi forgalma 2005-ben 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest az ACNielsen piackutató vállalat által felmért 150 árucsoportban; összes eladásuk értékben meghaladja az 1 200 milliárd forintot.

 "A forgalomból három bolttípus piaci részesedése növekedett: a hipermarketek és a diszkontok mellett a magyar tulajdonban lévő láncoké, mint a CBA, Coop és Reál" - hangsúlyozza Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen igazgatója. - Romlott viszont az önálló kis boltok pozíciója. A tendencia az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelem további koncentrálódását mutatja.

A hipermarketek 29-ről 30 százalékra növelték részesedésüket a vizsgált árucsoportok forgalmából. A diszkontokra a tavalyelőtti 13 százalék után éves átlagban 14 százalék jutott a forgalomból múlt évben. A hazai tulajdonú láncok forgalma pedig 24 százalékról 25 százalékra emelkedett tavaly. A szupermarket csatorna részaránya 9 százaléknál stagnál.

A mennyiségi értékesítés bővült az ACNielsen által folyamatosan felmért termékkategóriák többségében. Az élelmiszerek közül a forgalom legnagyobb mennyiségi bővülést, sorrendben a következő tíz árucsoport érte el 2005-ben: Energiaital, pizza, mélyhűtött panírozott sajt, jeges tea, nápolyi/ostya, zacskós leves/leveskocka, ásványvíz, saláta öntet, túró és 100 százalékos gyümölcslé. Közülük értékben legnagyobb forgalmú az ásványvíz, túró, 100 százalékos gyümölcslé és jeges tea.


forrás: ACNielsen Piackutató

Ha az ACNielsen által mért, forintban legnagyobb forgalmú 20 élelmiszer árucsoport mennyiségi eladásainak növekedését nézzük, akkor 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt az ásványvíz, sajt, tejtermék desszert, fűszer, és édes keksz.

A vegyiáru kategóriák közül, sorrendben az intim törlőkendők, a padlóápolószerek, mosogatószerek, tusfürdők, háztartási papíráru, lefolyótisztító, intim szappan, babatörlőkendő, toalett-tisztítók, továbbá ajakápoló készítmények mutatták a legnagyobb mértékű növekedést.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo