A kis cégeknek most nem terem babér

A szegedi közlekedési nagyprojektből a helyi kkv-knak közvetlenül nem sok hasznuk származik. Őket a kapcsolódó telephely-építés érinti. Ezt több darabban fogja megpályáztatni a város, alacsony belépési küszöbbel, a kisebb cégek érdekében. Szeged a projektre összesen huszonötmilliárd forintot fog elkölteni. A román határig futó autópálya ennél is többe kerül.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szeged legnagyobb szabású beruházása a következő három évben a közösségi közlekedés teljes átalakítása, korszerűsítése lesz. Az Európai Unió 21 milliárdos támogatásával és a város 4 milliárd forintos hozzájárulásával teljesen átrajzolják Szeged közlekedési térképét - olvasható a város honlapján. A Tisza-parti város közlekedésfejlesztési programjának legfontosabb eleme a szegedi troli- és villamoshálózat korszerűsítése és bővítése.

A tervek szerint az uniós pénzből 2008 és 2010 között új villamos vonal épül, miközben a régieket felújítják. Meghosszabbítanak egy trolibusz útvonalat, de újat is indítanak. A beruházás keretében vásárolnak kilenc új villamost és tíz új trolibuszt is. A kiegészítő beruházások közé tartozik egy forgalmas csomópont átépítése lámpás körforgalommá, valamint az Anna-kúti kereszteződés teljes felújítása.

A nagyok játéka

Az elképzelések részei a Közlekedési Operatív Program tíz nagy közlekedési projektének, melynek keretéből mintegy százmilliárd forint uniós támogatása várhatóan már az idén október-novemberben lehívható lesz. Mivel a szegedi projekt legnagyobb részt vasútépítés, ezért a helyi kis- és középvállalkozások nem igazán vonhatók be a beruházásba. Őket inkább a kapcsolódó telephely-építés érinti, amelyet több darabban fog megpályáztatni a város - tudtuk meg Nagy Sándortól, Szeged városfejlesztési alpolgármesterétől.

A térség építőipari cégeit a belépési küszöb alacsonyan tartásával lehet segíteni. Az sem kizárt, hogy a kivitelező vasútépítő cégek egy-egy közlekedési csomópont kivitelezését alvállalkozónak adják át. Igaz, semmi nem kötelezi őket arra, hogy ez helyi cég legyen. A városvezetés elképzelései szerint a beruházás már az idén nyáron elkezdődik, az Anna-kúti csomópont felújításával. Erre egy-két héten belül kiírják a pályázatot - mondta Nagy Sándor, hozzátéve, hogy a további kiírások őszre várhatóak. Az alpolgármester bízik benne, hogy 4-5 pályázó megpróbálkozik a munkálatok megszerzésével.

Autópálya a román határig

Kiemelt program még Csongrád megyében az M43-as út még az idén megkezdődő építése. Ameddig ezt nem adják át a forgalomnak, addig a - Románia uniós csatlakozása után megháromszorozódott - tranzitforgalom, több településen, közöttük Szegeden vezet keresztül. Várhatóan 2010-re elkészül a Szeged-Makó közötti négysávos pálya. Óriási méretű beruházásról van szó, hiszen a négysávos út mellett hidat is kell építeni a Tiszán, a Szeged és a román határ közötti szakasz megvalósítása a számítások szerint közel kilencvenmilliárd forintba kerül majd.

Ez a környék homokbánya tulajdonosainak jelenthet majd komoly bevételt, hiszen az autópálya-építések során is ritka, hogy helyi munkaerőt alkalmaznak a fizikai munkákhoz. Várhatóan azt Észak-magyarországi, olcsó munkásokkal oldják majd meg a lebonyolító cégek. Azonban a homokbányák kapcsán komoly problémák tapasztalhatóak, amelyre az Élet és Irodalom Rásprinteltek a homokra című, Tódor János tollából született írás világít rá.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo