A kis cégeknek most nem terem babér

A szegedi közlekedési nagyprojektből a helyi kkv-knak közvetlenül nem sok hasznuk származik. Őket a kapcsolódó telephely-építés érinti. Ezt több darabban fogja megpályáztatni a város, alacsony belépési küszöbbel, a kisebb cégek érdekében. Szeged a projektre összesen huszonötmilliárd forintot fog elkölteni. A román határig futó autópálya ennél is többe kerül.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Szeged legnagyobb szabású beruházása a következő három évben a közösségi közlekedés teljes átalakítása, korszerűsítése lesz. Az Európai Unió 21 milliárdos támogatásával és a város 4 milliárd forintos hozzájárulásával teljesen átrajzolják Szeged közlekedési térképét - olvasható a város honlapján. A Tisza-parti város közlekedésfejlesztési programjának legfontosabb eleme a szegedi troli- és villamoshálózat korszerűsítése és bővítése.

A tervek szerint az uniós pénzből 2008 és 2010 között új villamos vonal épül, miközben a régieket felújítják. Meghosszabbítanak egy trolibusz útvonalat, de újat is indítanak. A beruházás keretében vásárolnak kilenc új villamost és tíz új trolibuszt is. A kiegészítő beruházások közé tartozik egy forgalmas csomópont átépítése lámpás körforgalommá, valamint az Anna-kúti kereszteződés teljes felújítása.

A nagyok játéka

Az elképzelések részei a Közlekedési Operatív Program tíz nagy közlekedési projektének, melynek keretéből mintegy százmilliárd forint uniós támogatása várhatóan már az idén október-novemberben lehívható lesz. Mivel a szegedi projekt legnagyobb részt vasútépítés, ezért a helyi kis- és középvállalkozások nem igazán vonhatók be a beruházásba. Őket inkább a kapcsolódó telephely-építés érinti, amelyet több darabban fog megpályáztatni a város - tudtuk meg Nagy Sándortól, Szeged városfejlesztési alpolgármesterétől.

A térség építőipari cégeit a belépési küszöb alacsonyan tartásával lehet segíteni. Az sem kizárt, hogy a kivitelező vasútépítő cégek egy-egy közlekedési csomópont kivitelezését alvállalkozónak adják át. Igaz, semmi nem kötelezi őket arra, hogy ez helyi cég legyen. A városvezetés elképzelései szerint a beruházás már az idén nyáron elkezdődik, az Anna-kúti csomópont felújításával. Erre egy-két héten belül kiírják a pályázatot - mondta Nagy Sándor, hozzátéve, hogy a további kiírások őszre várhatóak. Az alpolgármester bízik benne, hogy 4-5 pályázó megpróbálkozik a munkálatok megszerzésével.

Autópálya a román határig

Kiemelt program még Csongrád megyében az M43-as út még az idén megkezdődő építése. Ameddig ezt nem adják át a forgalomnak, addig a - Románia uniós csatlakozása után megháromszorozódott - tranzitforgalom, több településen, közöttük Szegeden vezet keresztül. Várhatóan 2010-re elkészül a Szeged-Makó közötti négysávos pálya. Óriási méretű beruházásról van szó, hiszen a négysávos út mellett hidat is kell építeni a Tiszán, a Szeged és a román határ közötti szakasz megvalósítása a számítások szerint közel kilencvenmilliárd forintba kerül majd.

Ez a környék homokbánya tulajdonosainak jelenthet majd komoly bevételt, hiszen az autópálya-építések során is ritka, hogy helyi munkaerőt alkalmaznak a fizikai munkákhoz. Várhatóan azt Észak-magyarországi, olcsó munkásokkal oldják majd meg a lebonyolító cégek. Azonban a homokbányák kapcsán komoly problémák tapasztalhatóak, amelyre az Élet és Irodalom Rásprinteltek a homokra című, Tódor János tollából született írás világít rá.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo