A beszállítók hátán áll talpra a Globus?

A termelés terheinek egy részét a beszállítóira kívánja hárítani a Globus Rt., hogy saját pozícióit képes legyen javítani. A veszteséges cég diktálni kívánja az árversenyt - jelentették be az idei stratégiájukat elemezve.

Az erős forint, a folyamatosan gyengülő dollár, az alapanyagárakban bekövetkezett jelentős drágulás, valamint a hazai és nemzetközi piacokon megjelent olcsó, bizonytalan minőségű ázsiai termékkínálat együttesen okozta Globus Rt. 812 millió forintos adózott veszteségét. A veszteség ellenére a társaság saját vagyona stabil maradt, amely több pályázat elnyerése és felhasználása, valamint a sikeres lengyel akvizíciónak köszönhető. A gazdálkodást rontotta, hogy a konzervipari alapanyagok támogatásának a mértéke az európai uniós csatlakozással csökkent, valamint az, hogy jelentős túlkínálat jellemezte a Globus Rt. piacait. A cég éves árbevétele 34,4 milliárd forint volt 2004-ben, mely lényegében megegyezik az előző évivel. A veszteség a társaság hazai tagvállalatainál keletkezett, míg a lengyelországi leányvállalat 4,8 milliárd forintos nettó árbevétel mellett 145 millió forintos nyereséget hozott a Globus Rt.-nek.

A Globus Rt. felkészült a konszolidációs időszakra, melynek befejeződésével a társaság megerősödve folytathatja működését. A cég az idén tovább folytatja termelésének koncentrálását, továbbá a termelés terheinek egy részét a beszállítóira kívánja hárítani, és tovább kívánja folytatni a létszám racionalizálást. A társaság 2004-ben eredményesen javította értékesítési pozícióját az osztrák piacon azzal, hogy meghatározó tulajdonrészt szerzett a Vital Food GmbH-ban. Ennek eredményeként a Globus Rt. forgalma 2003-hoz képest megduplázódott az osztrák piacon. Az ilyen jellegű sikerek alapján a Globus Rt. tovább kívánja növelni az exportot elsősorban az euró elszámolású piacok felé.

Mindezen intézkedések ellenére a 2005-ös évben is a tavaly megindult kedvezőtlen gazdálkodási folyamatok fennmaradásra számít a társaság vezetése. A Globus csoport 2005-ben irányító stratégiát kíván folytatni és diktálni kívánja az árversenyt, mely az értékesített mennyiség növekedéséhez és csökkenő fedezet eléréshez vezet. A vállalat 2006-2007-től várja a nyereséges működést.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo