A Cazoo a Covid-járvány idején vált népszerűvé, amikor a korlátozások arra kényszerítették az autóvásárlókat, hogy online böngésszenek és vásároljanak.
A veszteséges vállalat küzdött, hogy pénzt szerezzen a befektetőktől. Márciusban megváltoztatta kereskedelmi modelljét, ami szerint maga vásárolt és adott el autókat. Piactérré alakultak át, ahol a fogyasztók autókat vásárolhatnak és eladhatnak.
Ez a lépés 728 fő elbocsátáshoz vezetett - mondta Teneo válságmenedzsere, miután kinevezték, hogy próbáljon vevőt találni a vállalkozás számára.
A Teneo közölte, hogy a cég 208 megmaradt alkalmazottját egyelőre megtartják.
Drámai bukást jelent ez a vállalkozás számára, amely a világjárvány és az azt követő bezárások nyomán egyre népszerűbb lett. 2021-ben a Cazoo márkajelzése mindenhol feltűnt, a cég szponzorálta a Premier League labdarúgócsapatait, az Aston Villát és az Evertont, valamint számos más jelentős sporteseményt, például dartsot és snookert.
A Cazoo különbözött a többi hagyományos autókereskedőtől – egy technológiai üzlet volt, amely egy jól bevált trendet próbált meglovagolni.
A platform lehetővé tette a vásárlók számára, hogy teljesen online vásároljanak, cseréljenek és finanszírozzanak járműveket. Az emberek a kanapén ülve rendelhettek, és a járművet akár 72 órán belül házhoz is szállították, hétnapos visszaküldési lehetőséggel.