A kamarai felmérés szerint a szolgáltatáskereskedelmi szektor vállalatainak 35 százaléka is nehézségekbe ütközik a Brexit miatt.
"Riasztóan alacsonynak" nevezte a kamarai szövetség azoknak a cégeknek az arányát, amelyek egyáltalán tudnak az EU-val folytatott kereskedelemben ezután életbe lépő újabb adminisztratív előírásokról, például az új árujelölési követelményekről vagy az élelmiszerimportban hamarosan esedékessé váló ellenőrzésekről.
A felmérés eredménye szerint a vizsgálatba bevont brit vállalatok több mint 80 százalékának nincsenek információi ezekről a változásokról.
Más felmérések szerint a brit lakosság többsége is a Brexitet okolja személyes nehézségeiért és a gazdaságban mutatkozó bajokért.
A UK in a Changing Europe (Az Egyesült Királyság a változó Európában) nevű elemzőműhely és a Public First nevű közpolitikai kutatócsoport közös vizsgálata szerint a britek 52 százaléka úgy tartja, hogy a Brexit rosszul vagy nagyon rosszul végződött, és mindössze 9 százalék szerint járt jól vagy nagyon jól az ország az EU-tagság megszűnésével.
A válaszadók 60 százaléka közvetlenül a Brexitet okolta az elmúlt évek kiugró inflációjáért, az ezt kísérő megélhetési válságért és általában a brit gazdaság teljesítményének hanyatlásáért. (MTI)