A cégek háromnegyedét érinti idén a fluktuáció

A vállalatok visszafogott toborzással működtek az elmúlt időszakban a változékony gazdasági környezet miatt, a fluktuáció által érintett cégek aránya viszont nem csökkent tavalyhoz képest, sőt kis mértékben nőtt is. Ennek oka a csökkenő hirdetésszámmal párhuzamosan megnövekedett munkavállalói aktivitás: az elmúlt évben a vállalatoknak több, mint háromnegyedét érintette a munkaerő-áramlás – derül ki a Profession.hu friss, HR Körkép 2023 kiadványából.  

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A vállalatok részéről jelenleg kivárás figyelhető meg a toborzás tekintetében, várhatóan egy lassú nyitás fogja váltani ezt az időszakot. A korlátozottabb munkalehetőségek ellenére is jelentős munkavállalói aktivitást az infláció, a remélt magasabb bér is jelentősen motiválja. Ilyen helyzetben különösen fontos a cégek számára a munkaerő megtartása és az új szakemberek minél hatékonyabb felvétele. Ahhoz azonban, hogy vonzó legyen a meglévő és potenciális új munkavállók számára a vállalat, nem csak a pénzbeli juttatás lehet meghatározó tényező: számos olyan lehetőség adott, ami nem igényel többletkiadást, például a gyors és hatékony felvételi folyamat a jó jelöltélmény elősegítésére, vagy a távmunkavégzés biztosítása – ahol persze ennek a lehetőségnek az elvi lehetősége adott – valamint a bértranszparencia is javíthatja a munkavállalók viszonyulását a céghez” – fogalmazott Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási szakértője. 

Jól reagáltak a cégek 

A korábbiakhoz hasonlóan újra nagyobb arányban vágnak neki kész HR-stratégiával a cégek az évnek, 46 százalékuk készített ilyet, ebben 2018 óta egyedül 2021-ben volt látható jelentősebb visszaesés, ami a járványhelyzet okozta bizonytalansággal magyarázható. A korábbi éveket megelőzve idén tízből hat vállalat indította az évet kész létszámtervvel. Az adatokból látható, hogy bár a toborzás intenzitása visszafogott, annak hatékonyságára viszont egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a magyarországi munkaadók: 80 százalékuk legalább alkalmanként, tízből négy közülük pedig rendszeresen méri és elemzi az álláshirdetéseinek teljesítményét, eredményeit. 

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo