A BKK-jegyek és bérletek nem drágulnak - Karácsony Gergely elmondta, miért

Változatlan marad a vonaljegyek és bérletek ára, de bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek ára, valamint a pótdíjak összege emelkedik - közölte Karácsony Gergely főpolgármester.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fővárosi Közgyűlés szerdán tárgyalja a főpolgármester előterjesztését arról, hogy emeljék meg egyes BKK-jegyek és a pótdíjak árát.

A főpolgármester pénteki bejegyzésében azt írta, bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek ára - például a 24 vagy 72 órás jegyek - ára és a pótdíjak összege emelkedik, de a vonaljegyek és a bérletek ára marad a 2014 januárja óta érvényes szinten.

Veszteséges a BKV
A 2020-as 6,6 milliárd után 13,3 milliárd forint veszteséggel zárta a 2021-es évet a Budapesti Közlekedési Zrt. – írta laptársunk, az Mfor.hu a társaság éves jelentésére hivatkozva. Részletek >>>
Hozzátette: a főváros nem emel annak ellenére sem, hogy ezt számos kormánypárti település megtette, és annak ellenére sem, hogy
"az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából".
Karácsony Gergely kiemelte: főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, "egekbe szöktek az energia- és üzemanyagárak", a főváros ennek ellenére nem emel.

A bérletek ára marad (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Nem emelnek árat, mert nincs az az áremelés, amely megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit - tette hozzá. Megjegyezte:

"a probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja".

"Nem emelünk, mert hiszünk abban, hogy egy zöld és szolidáris világváros egyik legfontosabb feltétele a jó minőségű és mindenki számára elérhető közösségi közlekedés" - írta bejegyzésében a főpolgármester.

Csütörtökön Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen elmondta: az előterjesztés szerint a 24 órás napijegy ára 1650 forintról 2500-ra emelkedne, a Budapest 72 órás jegy 4150 forintról 5500-ra emelkedne, és többet kellene fizetniük a bliccelőknek is.

Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 ezer forint volt, ez az előterjesztés szerint 12 ezer forintra emelkedne, a nem helyszínen fizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra nőne, a 30 napon túli fizetésnél pedig 32 ezer forint helyett 50 ezer forintot kellene fizetni. Az új tarifák szeptember elején lépnének hatályba; az emeléstől 800 millió forint bevételt várnak.

(MTI)

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo