A BKK-jegyek és bérletek nem drágulnak - Karácsony Gergely elmondta, miért

Változatlan marad a vonaljegyek és bérletek ára, de bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek ára, valamint a pótdíjak összege emelkedik - közölte Karácsony Gergely főpolgármester.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fővárosi Közgyűlés szerdán tárgyalja a főpolgármester előterjesztését arról, hogy emeljék meg egyes BKK-jegyek és a pótdíjak árát.

A főpolgármester pénteki bejegyzésében azt írta, bizonyos, főleg a turisták által vásárolt termékek ára - például a 24 vagy 72 órás jegyek - ára és a pótdíjak összege emelkedik, de a vonaljegyek és a bérletek ára marad a 2014 januárja óta érvényes szinten.

Veszteséges a BKV
A 2020-as 6,6 milliárd után 13,3 milliárd forint veszteséggel zárta a 2021-es évet a Budapesti Közlekedési Zrt. – írta laptársunk, az Mfor.hu a társaság éves jelentésére hivatkozva. Részletek >>>
Hozzátette: a főváros nem emel annak ellenére sem, hogy ezt számos kormánypárti település megtette, és annak ellenére sem, hogy
"az állam ma már csak nagyon kis részt (6 százalék) vállal a budapesti közösségi közlekedés finanszírozásából".
Karácsony Gergely kiemelte: főleg az elmúlt egy évben drámaian nőttek a közösségi közlekedéssel kapcsolatos költségek, "egekbe szöktek az energia- és üzemanyagárak", a főváros ennek ellenére nem emel.

A bérletek ára marad (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Nem emelnek árat, mert nincs az az áremelés, amely megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit - tette hozzá. Megjegyezte:

"a probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja".

"Nem emelünk, mert hiszünk abban, hogy egy zöld és szolidáris világváros egyik legfontosabb feltétele a jó minőségű és mindenki számára elérhető közösségi közlekedés" - írta bejegyzésében a főpolgármester.

Csütörtökön Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes egy háttérbeszélgetésen elmondta: az előterjesztés szerint a 24 órás napijegy ára 1650 forintról 2500-ra emelkedne, a Budapest 72 órás jegy 4150 forintról 5500-ra emelkedne, és többet kellene fizetniük a bliccelőknek is.

Eddig a helyszíni pótdíj összege 8 ezer forint volt, ez az előterjesztés szerint 12 ezer forintra emelkedne, a nem helyszínen fizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezer forintra nőne, a 30 napon túli fizetésnél pedig 32 ezer forint helyett 50 ezer forintot kellene fizetni. Az új tarifák szeptember elején lépnének hatályba; az emeléstől 800 millió forint bevételt várnak.

(MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo