A 10 legnagyobb európai cég összértéke magasabb, mint a kínai tízeké

Összehasonlították a világ három legnagyobb piacának legerősebb cégeit. A piaci kapitalizációt tekintve a kilenc legjobb amerikai vállalat mindegyike többet ér, mint egy billió dollár.

Még a 10. legnagyobb amerikai cég is – a Walmart – 300 milliárd dollárral értékesebb, mint a Tencent, Kína első helyezett vállalata.

Európa legnagyobbjai piaci kapitalizációjuk szerint: a Novo Nordisk és az LVMH.

Egy cég piaci ára nem a bevétel vagy a jövedelmezőség mértéke, hanem a befektetői bizalom mércéje a tőkepiac méretével párosulva.

És ezen a mérőszámon az amerikai vállalatok mellett eltörpülnek a többiek.

Az amerikai dominancia verhetetlenségének oka az önfenntartó növekedési ciklus

A The Economist szerint két egymással összefüggő jelenség emeli a többiek fölé az amerikai cégek befektetői megítélését. A profittermelés és a jövőbeli profitszerzés értékelése.

Az amerikai cégek – különösen a listán szereplő Big Tech cégek – nagyon jók a profittermelésben.

De miért értékelik ilyen fontosnak a befektetők a Big Tech nyereségét (vagy inkább jövőbeli nyereségét)? Az olyan szoftvercégek, mint a Microsoft és a Facebook, könnyebben méretezhetik tevékenységüket, mint mondjuk egy gyógyszeripari óriáscég, mint a Novo Nordisk, vagy egy luxusmárka, mint az LVMH.

Ennek eredményeként az értékelések az egekbe kezdenek emelkedni, mivel a befektetők jövőbeli exponenciális növekedésre számítanak. Az Apple 38-szoros ár-nyereség (P/E) többszörösén kereskedik, míg az LVMH 28-szoros.

Ehhez vegyük hozzá a környezetet, a legjobb egyetemeket, az innovációs kultúrát, egy vállalkozásbarátabb adminisztrációt (alacsonyabb társasági adók, lazább munkaügyi törvények), és ezek a feltételek egy önmagát erősítő növekedést hoznak létre.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo