5,8 százalékos munkanélküliség

A 2003. novembertől 2004. januárig terjedő időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 918 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 5,8% volt - tette közzé a KSH.

A 2003. november–2004. januári időszakban a munkavállalási korú népesség 64,5%-a volt jelen a munkaerőpiacon, ez 0,4 százalékponttal magasabb az előző év ugyanezen időszakinál.

A foglalkoztatottak száma a megfigyelt három hónap átlagában 3 millió 918 ezer fő volt. A 2002. november–2003. januárihoz mért létszámváltozás a mintavételi hibahatárt nem haladta meg.

A munkanélküliek száma a 2003. november–2004. januári időszakban 243 ezer fő volt. A munkanélküliség mértékét kifejező munkanélküliségi ráta 5,8%-ra változott, ez 0,3 százalékponttal magasabb, mint az október-decemberi érték, de kisebb a tavalyi év ugyanezen időszakában mértnél. (A munkanélküliségi ráta az EU-országokban az időszak középső hónapját jelentő 2003. decemberben átlagosan 8,0% volt.)

A munkanélküliek 47,2%-a egy éve vagy annál régebben keresett állást, a tartósan munkanélküliek aránya 5,2 százalékponttal haladta meg a 2002. november–2003. januári időszakit. A munkanélküliség átlagos időtartama a három hónap átlagában 16,8 hónap volt.

A 15–24 éves fiatalok aránya az összes munkanélkülin belül 20,9%, az e korcsoportba tartozók munkanélküliségi rátája 13,2%, közel azonos a korábbi év ugyanezen időszakival. (Az EU-országokban az erre a korcsoportra vonatkozó munkanélküliségi ráta az időszak középső hónapját jelentő 2003. decemberben 15,4% volt.)

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo