Ez volt az első alkalom arra, hogy ilyen tudományos megközelítéssel keresték Magyarországon a legjobb új termékeket és ez néhány meglepetést is okozott, amint ezt a verseny szervezője, Paul Barrett kifejtette:
A legtöbb termékverseny – akár autók, akár kozmetikumok körében – szakértők véleményére alapoz, akik vagy az iparágon belül dolgoznak vagy újságírók, akiket azért fizetnek, hogy egy adott témáról írjanak. A bírálóknak tehát a hagyományos termékversenyek esetében nem kell fizetniük azért, hogy kipróbálhassák az új termékeket, mert beavatottak, és a közvéleménnyel összevetve az „új” fogalmáról is más lehet a felfogásuk.
Az Év terméke versenyen voltak nagy reklámkampánnyal bevezetett vagy kiállítási díjat nyert nevezett termékek, amelyek mindezek ellenére nem kerültek be a hét győztes termék közé. Kellemes meglepetést okozott az is, hogy a vásárlók jövedelme nem befolyásolta nagyban a végeredményt. A viszonylag olcsó terméknek számító Orsi sajtos-zöldséges baromfi egyaránt népszerű volt az alacsony és a magas jövedelmű háztartásokban is, míg a L’Oreal Excellence Créme tartós krémhajfesték magasabb ára ellenére is, a legnépszerűbb tudott lenni még az alacsony jövedelmű háztartásokban is.
Úgy gondolom, ezek az eredmények azt mutatják, hogy Magyarország már része a nyugat-európai fogyasztói gondolkodásmódnak. Tíz évvel ezelőtt még nem lett volna lehetséges a felmérés elvégzése, mivel a forgalmazók részéről nem volt arra érdeklődés. Immár Magyarország is része az új termékverseny családnak, Csehország, Franciaország és Spanyolország mellett – nem egyszer azonos versenyzőkkel és győztesekkel. Németország és az Egyesült Királyság a jövő évben csatlakoznak a versenyző országokhoz és már az Amerikai Egyesült Államokban is folyamatban van a verseny bevezetése.
A végeredményekben az egyhangúság erős mértéke is jelzi, hogy milyen gyorsan veszti jelentőségét a fogyasztók szegmentálásának hagyományos útja – a korosztály, gyermekek jelenléte és jövedelem alapján, e szempontok egyre kevésbé lényegesek, ahogy Európa részévé válik az ország. A nők az ötvenes–hatvanas éveikben is fittek, egészségesek és fiatalosak akarnak maradni, az alacsony jövedelműek meg akarják tartani a fényűzést és élvezetet, amikor megengedhetik maguknak, miközben a magas jövedelműek még mindig keresik az alkalmi vételeket.
Összefoglalva: az eredmények alapján a vásárlók megnyugodhatnak abban a tudatban, hogy más hozzájuk hasonló vásárlók is érdemesnek tartják megvásárolni a hét győztes terméket.
A legtöbb termékverseny – akár autók, akár kozmetikumok körében – szakértők véleményére alapoz, akik vagy az iparágon belül dolgoznak vagy újságírók, akiket azért fizetnek, hogy egy adott témáról írjanak. A bírálóknak tehát a hagyományos termékversenyek esetében nem kell fizetniük azért, hogy kipróbálhassák az új termékeket, mert beavatottak, és a közvéleménnyel összevetve az „új” fogalmáról is más lehet a felfogásuk.
Az Év terméke versenyen voltak nagy reklámkampánnyal bevezetett vagy kiállítási díjat nyert nevezett termékek, amelyek mindezek ellenére nem kerültek be a hét győztes termék közé. Kellemes meglepetést okozott az is, hogy a vásárlók jövedelme nem befolyásolta nagyban a végeredményt. A viszonylag olcsó terméknek számító Orsi sajtos-zöldséges baromfi egyaránt népszerű volt az alacsony és a magas jövedelmű háztartásokban is, míg a L’Oreal Excellence Créme tartós krémhajfesték magasabb ára ellenére is, a legnépszerűbb tudott lenni még az alacsony jövedelmű háztartásokban is.
Úgy gondolom, ezek az eredmények azt mutatják, hogy Magyarország már része a nyugat-európai fogyasztói gondolkodásmódnak. Tíz évvel ezelőtt még nem lett volna lehetséges a felmérés elvégzése, mivel a forgalmazók részéről nem volt arra érdeklődés. Immár Magyarország is része az új termékverseny családnak, Csehország, Franciaország és Spanyolország mellett – nem egyszer azonos versenyzőkkel és győztesekkel. Németország és az Egyesült Királyság a jövő évben csatlakoznak a versenyző országokhoz és már az Amerikai Egyesült Államokban is folyamatban van a verseny bevezetése.
A végeredményekben az egyhangúság erős mértéke is jelzi, hogy milyen gyorsan veszti jelentőségét a fogyasztók szegmentálásának hagyományos útja – a korosztály, gyermekek jelenléte és jövedelem alapján, e szempontok egyre kevésbé lényegesek, ahogy Európa részévé válik az ország. A nők az ötvenes–hatvanas éveikben is fittek, egészségesek és fiatalosak akarnak maradni, az alacsony jövedelműek meg akarják tartani a fényűzést és élvezetet, amikor megengedhetik maguknak, miközben a magas jövedelműek még mindig keresik az alkalmi vételeket.
Összefoglalva: az eredmények alapján a vásárlók megnyugodhatnak abban a tudatban, hogy más hozzájuk hasonló vásárlók is érdemesnek tartják megvásárolni a hét győztes terméket.