2003 legnépszerűbb új termékei

A Balaton Medál, az újhagyma ízű vastagon szelt Chio sültkrumpli, a Garnier Lift ránctalanító-bőrfeszesítő lifting krém, a L’Oreal Excellence Créme tartós krémhajfesték, az Orsi sajtos-zöldséges baromfi párizsi, a Sága friss pácolt Provence pulykamellszelet és a Pickwick filteres gyümölcsvarázs nyerték el az üzletek polcain a legjobb új termékminősítést a GfK Hungária Piackutató Intézet által 2500 magyar fogyasztó megkérdezésével végzett felmérés alapján.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ez volt az első alkalom arra, hogy ilyen tudományos megközelítéssel keresték Magyarországon a legjobb új termékeket és ez néhány meglepetést is okozott, amint ezt a verseny szervezője, Paul Barrett kifejtette:

A legtöbb termékverseny – akár autók, akár kozmetikumok körében – szakértők véleményére alapoz, akik vagy az iparágon belül dolgoznak vagy újságírók, akiket azért fizetnek, hogy egy adott témáról írjanak. A bírálóknak tehát a hagyományos termékversenyek esetében nem kell fizetniük azért, hogy kipróbálhassák az új termékeket, mert beavatottak, és a közvéleménnyel összevetve az „új” fogalmáról is más lehet a felfogásuk.

Az Év terméke versenyen voltak nagy reklámkampánnyal bevezetett vagy kiállítási díjat nyert nevezett termékek, amelyek mindezek ellenére nem kerültek be a hét győztes termék közé. Kellemes meglepetést okozott az is, hogy a vásárlók jövedelme nem befolyásolta nagyban a végeredményt. A viszonylag olcsó terméknek számító Orsi sajtos-zöldséges baromfi egyaránt népszerű volt az alacsony és a magas jövedelmű háztartásokban is, míg a L’Oreal Excellence Créme tartós krémhajfesték magasabb ára ellenére is, a legnépszerűbb tudott lenni még az alacsony jövedelmű háztartásokban is.

Úgy gondolom, ezek az eredmények azt mutatják, hogy Magyarország már része a nyugat-európai fogyasztói gondolkodásmódnak. Tíz évvel ezelőtt még nem lett volna lehetséges a felmérés elvégzése, mivel a forgalmazók részéről nem volt arra érdeklődés. Immár Magyarország is része az új termékverseny családnak, Csehország, Franciaország és Spanyolország mellett – nem egyszer azonos versenyzőkkel és győztesekkel. Németország és az Egyesült Királyság a jövő évben csatlakoznak a versenyző országokhoz és már az Amerikai Egyesült Államokban is folyamatban van a verseny bevezetése.

A végeredményekben az egyhangúság erős mértéke is jelzi, hogy milyen gyorsan veszti jelentőségét a fogyasztók szegmentálásának hagyományos útja – a korosztály, gyermekek jelenléte és jövedelem alapján, e szempontok egyre kevésbé lényegesek, ahogy Európa részévé válik az ország. A nők az ötvenes–hatvanas éveikben is fittek, egészségesek és fiatalosak akarnak maradni, az alacsony jövedelműek meg akarják tartani a fényűzést és élvezetet, amikor megengedhetik maguknak, miközben a magas jövedelműek még mindig keresik az alkalmi vételeket.

Összefoglalva: az eredmények alapján a vásárlók megnyugodhatnak abban a tudatban, hogy más hozzájuk hasonló vásárlók is érdemesnek tartják megvásárolni a hét győztes terméket.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo