2003 legnépszerűbb új termékei

A Balaton Medál, az újhagyma ízű vastagon szelt Chio sültkrumpli, a Garnier Lift ránctalanító-bőrfeszesítő lifting krém, a L’Oreal Excellence Créme tartós krémhajfesték, az Orsi sajtos-zöldséges baromfi párizsi, a Sága friss pácolt Provence pulykamellszelet és a Pickwick filteres gyümölcsvarázs nyerték el az üzletek polcain a legjobb új termékminősítést a GfK Hungária Piackutató Intézet által 2500 magyar fogyasztó megkérdezésével végzett felmérés alapján.

Ez volt az első alkalom arra, hogy ilyen tudományos megközelítéssel keresték Magyarországon a legjobb új termékeket és ez néhány meglepetést is okozott, amint ezt a verseny szervezője, Paul Barrett kifejtette:

A legtöbb termékverseny – akár autók, akár kozmetikumok körében – szakértők véleményére alapoz, akik vagy az iparágon belül dolgoznak vagy újságírók, akiket azért fizetnek, hogy egy adott témáról írjanak. A bírálóknak tehát a hagyományos termékversenyek esetében nem kell fizetniük azért, hogy kipróbálhassák az új termékeket, mert beavatottak, és a közvéleménnyel összevetve az „új” fogalmáról is más lehet a felfogásuk.

Az Év terméke versenyen voltak nagy reklámkampánnyal bevezetett vagy kiállítási díjat nyert nevezett termékek, amelyek mindezek ellenére nem kerültek be a hét győztes termék közé. Kellemes meglepetést okozott az is, hogy a vásárlók jövedelme nem befolyásolta nagyban a végeredményt. A viszonylag olcsó terméknek számító Orsi sajtos-zöldséges baromfi egyaránt népszerű volt az alacsony és a magas jövedelmű háztartásokban is, míg a L’Oreal Excellence Créme tartós krémhajfesték magasabb ára ellenére is, a legnépszerűbb tudott lenni még az alacsony jövedelmű háztartásokban is.

Úgy gondolom, ezek az eredmények azt mutatják, hogy Magyarország már része a nyugat-európai fogyasztói gondolkodásmódnak. Tíz évvel ezelőtt még nem lett volna lehetséges a felmérés elvégzése, mivel a forgalmazók részéről nem volt arra érdeklődés. Immár Magyarország is része az új termékverseny családnak, Csehország, Franciaország és Spanyolország mellett – nem egyszer azonos versenyzőkkel és győztesekkel. Németország és az Egyesült Királyság a jövő évben csatlakoznak a versenyző országokhoz és már az Amerikai Egyesült Államokban is folyamatban van a verseny bevezetése.

A végeredményekben az egyhangúság erős mértéke is jelzi, hogy milyen gyorsan veszti jelentőségét a fogyasztók szegmentálásának hagyományos útja – a korosztály, gyermekek jelenléte és jövedelem alapján, e szempontok egyre kevésbé lényegesek, ahogy Európa részévé válik az ország. A nők az ötvenes–hatvanas éveikben is fittek, egészségesek és fiatalosak akarnak maradni, az alacsony jövedelműek meg akarják tartani a fényűzést és élvezetet, amikor megengedhetik maguknak, miközben a magas jövedelműek még mindig keresik az alkalmi vételeket.

Összefoglalva: az eredmények alapján a vásárlók megnyugodhatnak abban a tudatban, hogy más hozzájuk hasonló vásárlók is érdemesnek tartják megvásárolni a hét győztes terméket.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo