A Nokia becslése szerint 2005. első negyedéve során a mobilkészülékek piacának éves szintű növekedése 20 százalékkal múlta felül a várakozásokat, a Nokia növekedésének üteme pedig megközelítőleg megegyezett a piac bővülésének rátájával. A finn gyártó idén 740 millió darabra becsüli a mobiltelefonok piacát és vezérigazgatója szerint igen elégedett a 110 eurós átlagárral és a cég termékeinek 15 százalékos árrésével. (A mobilok árrése 19 százalékos, tavaly még 25 százalékra rúgott).
A világelső mobilgyártó egyéb területeken folyamatosan tör előre: multimédia ágazata nyereségessé vált, hálózati ágazata egyre nagyobb profitot termel, és bár a vállalati megoldások még mindig ráfizetést termelnek, a cég 1,1 milliárdos profitot termelt 2005. első negyedévében, ami 10 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbi teljesítményéhez képest.
A részpiacokról szólva a Nokia saját mobilkészülék üzletágán belül az eladások éves növekedése a negyedév során Kínában volt a legjelentősebb az ország a Nokia első számú egységes piacává vált, amelyet Ázsia Csendes-óceáni térsége, Európa, a Közel-Kelet és Afrika követ. Ezzel szemben a volumen csökkenése Észak- és Latin-Amerikában lehangoló volt - mondta Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója.