Ugyan a közúti közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó a világon, a növekvő autóeladások világszerte pedig további súlyos hatással bírnak az üvegházhatásra, az autógyártók megpróbálnak úszni az árral: a legnagyobb cégek vezetői arról beszéltek a frankfurti autószalonon, hogy minden nyomás nélkül maguk járnak élen a környezetet kevéssé vagy egyáltalán nem károsító technológiák előállításában.
A BMW-vezér Dr. Norbert Reithofer az AP hírügynökség tudósítása szerint egyenesen azzal mutatta be új sport-terepjárójukat, az X6-ost, hogy a "környezetvédelem a legnagyobb dolog ma az autóiparban". A 2009-ben debütáló új terepjáró minden bizonnyal teljesíti is ezeket az elvárásokat: a prémium kategóriás X6-os gyorsabb lesz minden ma futó hibridnél...
A Mercedes sem marad le bajor riválisa mögött, amellett, hogy bemutatta a jövő luxus-limuzinját megtestesítő F 700 tanulmányautóját, a cég azt is bejelentette, hogy a ma futó C és E-osztály autóit jövőre dízel-hibrid meghajtással is árulja majd. Nem is lesz olcsó mulatság: nagyjából egymillió forintnak megfelelő dollárral drágítja majd a csillagos márka autóit.
Tankoljon hidrogént!
Amerika sem maradhat le Németország mögött: a világelső GM a HydroGen4-gyel már a tüzelő-anyagcellás jármű negyedik nemzedékét mutatta be Frankfurtban. A General Motors nagy médiaeseményt (is) szervez a hidrogén-meghajtású kategóriában: a prototípusokat ősszel próbálhatják ki kiválasztott ügyfelek Egyesült Államok országútjain.
Senki sem marad le a környezetbarát modellekben: legtöbben meglévő márkáikba szerelnek zöldebb motorokat (mind legnagyobb európai VW, Renault vagy a Ford), de még a Porsche is bemutatta Cayenne terepjárója hibrid változatát az új 911 sportkocsi mellett...).
A bemutatókon a legnagyobb gyártók csúcsvezetői pedig nem győzik hangsúlyozni, hogy nem a politikusok vagy a fogyasztók kedvéért fejlesztenek környezetbarát modelleket, hanem mert az iparág maga vezeti a fejlődést...
Ha nemcsak a hibridekre kíváncsi, hanem megnézné az új Ford Focust, az új Mazda 6-ost, az új Audi A4-et vagy éppen a Lamborghini Raventónt, olvassa frankfurti tudósításainkat az autóblog.hu-n!