Több, mint 18 milliárdot spóroltak a cégek

A KÖVET Egyesület 2008-ban hetedik alkalommal hirdette meg a Környezeti Megtakarítás Versenyt, amelyre környezeti és gazdasági hasznot egyaránt hozó intézkedésekkel lehetett nevezni. A pályázatra idén 16 cég jelentkezett, a nyertesek a KÖVET október 28-i konferenciáján Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi minisztertől vehetik át a díjakat.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2003 óta évente kiosztásra kerülő Környezeti Megtakarítás Díj megalapításának célja annak a tévhitnek az eloszlatása volt, hogy a "több környezetvédelem több pénzbe kerül". Ennek alátámasztására a KÖVET 2002 óta az Ablakon bedobott pénz című évente megjelenő esettanulmány-kötetében összegyűjtött 294 olyan megvalósult intézkedést, amelyek egyszerre hoznak környezetvédelmi és gazdasági hasznot. A 294 környezetvédelmi intézkedéssel járó összes anyagi megtakarítás 18,75 milliárd forint! A vállalatok megspóroltak 730 GWh energiát, 18 ezer tonna kén-dioxid nem jutott ki a levegőbe, 544 tonna lúg felhasználását váltották ki. Az intézkedések nagy része semmilyen beruházást nem igényelt, szervezéssel vagy a munkatársak környezettudatosabb viselkedésével érték el.

Idén 16 cég indult a pályázaton, összesen 57 környezetvédelmi intézkedéssel. A zsűri négy kategóriában (három éven belül megtérülő intézkedés, három éven túl megtérülő intézkedés, kis- és középvállalat kategória, innovációs díj) hirdet győztest a KÖVET Egyesület október 28-i éves konferenciáján, ahol ünnepélyes keretek között Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter adja át a díjakat. A győztes vállalatok versenybe szállhatnak az Európai Unió "Európai Üzleti Díj a Környezetért" elnevezésű díjáért.

Megtérülő programok

A zsűri tagjai: Bárczi István, az SGS Hungária Kft. környezetvédelmi üzletágvezetője, Bodroghelyi Csaba, a KÖVET Egyesület ügyvezető igazgatója, Bognár Károly, a CIB Bank Zrt. sajtó- és társadalmi osztályának vezetője, Fóris Ferenc, az ÁAK Zrt. minőségügyi vezetője, Krómer István, a Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosi Hivatal főosztályvezetője, Németh I. Gergely a Hulladéksors főszerkesztője. "Óhatatlanul felmerült a kérdés az értékelés során, hogy vajon melyik gondolat volt az elsődleges a pályázatokban bemutatott fejlesztésekben: növeljük a gazdaságosságot és környezeti haszonnal is jártunk, vagy javítsunk a környezeti kibocsátásunkon, hiszen ez még meg is térül. Szerencsére nehéz éles különbséget tenni e szempontból a pályázó cégek megoldásai között, ami azt mutatja, hogy a környezeti érzékenység egyre inkább a vállalatok gondolkodási folyamatának szerves részévé válik" - mondta Fóris Ferenc, a zsűri tagja.

Az esettanulmányok is azt bizonyítják, hogy a környezetvédelemre fordított összeg nem "ablakon kidobott pénz", hanem sok esetben rövid időn belül megtérül, gazdasági haszonhoz, versenyelőnyhöz juttatja a környezettudatos szervezeteket és sok esetben nem beruházáshoz kötött, pusztán viselkedési változtatással elérhető.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo