Okos autóké a jövő

Az IBM szakembereinek meggyőződése, hogy véget ért az a korszak, amikor a közlekedés problémáit több út építésével és több járat üzemeltetésével lehetett megoldani a fejlett világban.

Az IBM kutatói öt pontban vázolták, és hozták nyilvánosságra a közlekedés területén várható újításokat. A cég szakembereinek meggyőződése, hogy véget ért az a korszak, amikor a közlekedés problémáit több út építésével és több járat üzemeltetésével lehetett megoldani a fejlett világban. Most már csakaz információ- és kommunikációs technológia segítségével növelhető a közlekedési rendszerek hatékonysága, kapacitása, biztonsága, rugalmassága.

- Jelenleg 34 milliárd liter üzemanyagot pazarolnak el a Földön forgalmi dugókban

- A gépjármű-balesetek költsége világszinten több százmilliárd dollár nagyságrendű

- A fejlett városokban elképzelhetetlen az utak további bővítése

- Száz átszálló légiutasból háromnak elvesztik a csomagjait

- A légitársaságoknak évi 2,5 milliárd dollárjukba kerülnek az elveszett csomagok

- Tizenkét éven belül várhatóan és 3,5-ről 7 milliárdra nő a légiutasok száma

A legfontosabb trendek:

- Az autókban általánossá válnak az együttműködő közlekedést támogató érzékelő- és visszajelző rendszerek. A járművek információt cserélnek egymással és az úthálózattal: felkeményedő gázpedál figyelmezteti a sofőrt, ha nem tartja be a követési távolságot; nehezebben forgatható kormány jelzi, ha veszélyesen közel irányítaná autóját  egy másik járműhöz; sőt az autók akár automatikusan megfelelő korrekciót hajthatnak végre szükség esetén.

- Általánossá válik a hangvezérlés és a vezetők beszélgetnek autóikkal. Így kapcsolhatják a gépkocsi berendezéseit, meghallgathatják SMS üzeneteiket, vagy e-mailjeiket, de az autó is nyújt szóban, fény- illetve hangjelzésekkel tájékoztatást.

- Intelligens, a forgalmi helyzetet valós időben nyomon követő, és azonnal reagáló rendszerek bevezetésével irányítják majd a lámpákat, amelyek mindig az adott körülményeknek megfelelően segítik a közlekedést. Hasonló módon szabályozzák majd a haladást a változtatható irányú sávokban. A vezetők információt kapnak a javasolt útvonalakról.

- Az utasok mobiltelefonjaikra kapnak folyamatosan értesítést a vonatok és buszok érkezéséről, vagy késéséről. A kommunikáció két irányú: az utazóközönség tartózkodási helye alapján a közlekedési vállalatok rugalmasan tervezhetik kapacitásukat.

- Rugalmasabbá válnak a repterek - reptéri kapukat, ki- és beléptető pontokat informatikai rendszerek osztják el és irányítják optimálisan, mindig az aktuális terhelésnek megfelelően. Az egyesített légitársasági/reptéri rendszerek drasztikusan csökkentik a csomagkezelési hibákat, miközben képesek a megemelt biztonsági követelmények miatt is többszörös mennyiségű poggyász ellenőrzésére.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo