Nem nő háromszorosára a dugódíj

Elveti elődje tervét Boris Johnson londoni polgármester, a benzinfaló autók után így nem kell háromszoros dugódíjat fizetni, a legkevésbé környezetszennyező kocsik sofőrjei pedig nem kapnak mentességet.

A májusban megválasztott konzervatív polgármester elődje, Ken Livingstone napi 8-ról 25 fontra (7260 forint) emelte volna a kilométerenként 225 grammnál több széndioxidot kibocsátó, illetve a 3000 köbcentis hengerűrtartalomnál nagyobb motorú autók után fizetendő belvárosi behajtási díjat, a 125 grammnál kevesebbet kibocsátó autókkal viszont ingyen lehetett volna behajtani a belvárosba. A Livingstone-féle városvezetés februári becslése szerint a bő háromszoros díj az autósok 17 százalékát érintené, és alig 2 százalék mentesülne a fizetés alól.

Az új rendszer idén októberben lépett volna életbe, az új polgármester viszont lefújta a tervet. Boris Johnson érvei szerint az emelés aránytalanul terhelné a családokat és a kis- és középvállalkozásokat, a díjfizetés alóli mentesség pedig tovább súlyosbítaná a helyzetet, szaporítaná a közlekedési dugókat. - A javaslat kisautók ezreit engedte volna be ingyen a díjköteles övezetbe. A javaslat elvetésével továbbá súlyos milliókat lehet megspórolni a városnak - mondta Johnson a közszolgálati BBC-nek.

Az előző vezetés tízmillió fontot szánt a rendszer átalakítására, a Porsche autógyárnak pedig szakértők szerint hatszámjegyű összeget kellett volna fizetnie perköltség gyanánt. A német luxusautógyár februárban fordult bírósághoz arra hivatkozva, hogy a tervezett dugódíjreform aránytalanul és igazságtalanul sújtaná a Porsche-tulajdonosokat.

- Mindig is tudtuk, hogy nekünk van igazunk. A Porsche büszke, hogy segített megakadályozni ezt a politikailag motivált adóemelést, amely kárt okozott volna az autósoknak - reagált Johnson bejelentésére Andy Goss, a Porsche brit vezérképvisletének vezetője.

Londonban 2003-ban, a munkáspárti Ken Livingstone első polgármesteri ciklusában vetettek ki behajtási díjat a belvárosba igyekvő autósokra, és ennek következtében 15-20 százalékkal csökkent a forgalom. A fizetőövezetet azóta jelentősen kiterjesztették, a díjat pedig emelték. Johnson már a választási programjában leírta, hogy győzelme esetén nem vezeti be a szigorítást. Livingstone szerint utódjának döntése "újabb csapás Londonra, a klímaváltozás elleni harcban és a környezetvédelemben élenjáró világvárosra".

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo