Nem kell nekik a dugódíj

Visszacsökkenti eredeti méretére - vagyis a jelenleginek a felére - a brit főváros új, konzervatív polgármestere a londoni díjfizetős övezetet, amelynek határát átlépve a magánautósok naponta 8 fontot (2400 forintot) kötelesek fizetni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

London előző, munkáspárti vezetője, Ken Livingstone öt éve honosította meg a világszerte sok fővárosban figyelemmel kísért londoni belvárosi behajtási díjrendszert, amelynek meghirdetett fő célja a zsúfoltság és a légszennyezettség csökkentése. A díj kezdetben napi 5 font volt, de ezt három éve 8 fontra emelték, és a díjasított zónát tavaly az eredeti 20 négyzetkilométeres legbelső térségről a kétszeresére növelték.

Boris Johnson, az új polgármester, aki a tavaszi helyhatósági választásokon győzte le munkáspárti ellenfelét, csütörtökön jelentette be, hogy több mint egyhavi lakossági konzultáció után megkezdi a díjasított zóna eredeti határainak visszaállításához szükséges jogi intézkedéseket. A felmérésbe bevont londoniak több mint kétharmada, az üzleti vállalkozásoknak pedig csaknem a 90 százaléka pártolja a díjfizetős övezet régi területének visszaállítását.

A hibrid nem

A díjat minden négy- vagy több kerekű, belső égésű motorral hajtott, nem tömegközlekedési vagy egyéb közszolgálati jármű vezetőjének meg kell fizetnie, ha hétköznap reggel hét és este hat óra között kocsijával átlépi a kijelölt zóna határát. A fizetési kötelezettség nem vonatkozik a hibrid üzemű magánautókra, valamint a motorkerékpárokra. Livingstone, az előző polgármester a nagy fogyasztású személyautók díját idén ősztől 25 fontra emelte volna, de ezt az intézkedését a májusi helyhatósági választásokon győztes konzervatív utód már a nyáron törölte.

A Munkáspárt londoni városházi frakciója csütörtökön "ostobaságnak" nevezte Johnson újabb döntését a díjfizetős behajtási övezet területének visszacsökkentéséről, mondván: a város évi 70 millió font bevételtől esik el, amit a tömegközlekedés fejlesztésére lehetett volna fordítani, emellett növekedni fog a forgalom és a légszennyezés. A londoni kereskedelmi és iparkamara ugyanakkor "a józan ész győzelmének" nevezte a döntést, mivel a zóna kiterjesztése komoly forgalomcsökkenést okozott az érintett negyedek üzleti vállalkozásainak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo