Hibridet mindenkinek!

Az Evolution hibrid meghajtású mozdony prototípusa után egy üzemanyagcellás busz, egy terepjáró dömper, valamint egy vontatóhajó-motor is csatlakozik a GE hibrid járműkínálatához.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az olajárak sosem látott növekedésével egy időben a GE bejelentette, hogy a C-MAR csoporttal együttműködésben bemutatja új hibrid meghajtású vontatóhajó-motor technológiáját. A GE új rendszere egy V228-as vagy V250-es közepes fordulatszámú dízelmotort, egy akkumulátort, egy generátort, illetve vezérlő technológiákat tartalmaz, melyek csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.  

A vontatóhajó-motor mellett a GE hibrid városi buszok és a terepjáró dömperek fejlesztésében is részt vesz. A bányaüzemi célokra készített hibrid dömpert egy 600 lóerős akkumulátor-blokk beépítésével módosították, mely képes tárolni a fékezéskor felszabaduló energiát. Gyorsításnál az akkumulátor kibocsátja a fékezés közben befogott energiát, ami kipótolja a motor teljesítményét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, vagy többletenergiát ad a gyorsításhoz. A hibrid meghajtású dömperbe ugyanazokat az akkumulátorokat építették be, amelyeket a hibrid meghajtású mozdonyunkban is használnak. Emellett az amerikai Szövetségi Közlekedési Felügyelettel (FTA) együttműködve a GE egy károsanyag-kibocsátásmentes, hibrid üzemanyagcellás személyszállító buszon is dolgozik, mely a jövő tömegközlekedésének meghatározó járművévé válhat.


A felsorolt hibrid technológiák mind a GE ecomagination kezdeményezés részekét képezik. Az ecomagination keretében a vállalat elkötelezte magát, hogy olyan új környezetbarát technológiákat és termékeket fejleszt ki melyek alkalmasak a legsürgetőbb környezetvédelmi problémák megoldására. A kezdeményezés értelmében a GE vállalta, hogy a következő öt év alatt megduplázza, azaz 700 millió dollárról 1,5 milliárd dollárra növeli a környezetbarát technológiák kifejlesztésébe tett beruházásait.


 "A gallononként négy dolláros benzinár érzékenyen érinti az amerikai átlagfogyasztót, ám a rekordokat döntő olajárak még nagyobb terhet jelent a fuvarozóvállalatok számára" - jelentette ki Tim Richter, a GE globális kutatóközpontja hibrid rendszereket fejlesztő részlegének főmérnöke. "A GE már több mint 30 éve foglalkozik elektromos és hibrid meghajtású járművekkel. A hibridek remekül illeszkednek a motorok, a vezérlők és az energiagazdálkodás terén szerzett tapasztalatainkhoz. A teherautóktól a vontatókon és a buszokon át a mozdonyokig átlátjuk a szállítási szektor minden szegletét, és jól működő megoldásokat biztosítunk az felsorolt hibrid gépekhez. A GE hibrideket célzó technológiai fejlesztések továbbgyűrűzhetnek egészen a személyautókig, mely óriási hatást gyakorolhat a gépjárműpiacra." 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo