Hibridet mindenkinek!

Az Evolution hibrid meghajtású mozdony prototípusa után egy üzemanyagcellás busz, egy terepjáró dömper, valamint egy vontatóhajó-motor is csatlakozik a GE hibrid járműkínálatához.

Az olajárak sosem látott növekedésével egy időben a GE bejelentette, hogy a C-MAR csoporttal együttműködésben bemutatja új hibrid meghajtású vontatóhajó-motor technológiáját. A GE új rendszere egy V228-as vagy V250-es közepes fordulatszámú dízelmotort, egy akkumulátort, egy generátort, illetve vezérlő technológiákat tartalmaz, melyek csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.  

A vontatóhajó-motor mellett a GE hibrid városi buszok és a terepjáró dömperek fejlesztésében is részt vesz. A bányaüzemi célokra készített hibrid dömpert egy 600 lóerős akkumulátor-blokk beépítésével módosították, mely képes tárolni a fékezéskor felszabaduló energiát. Gyorsításnál az akkumulátor kibocsátja a fékezés közben befogott energiát, ami kipótolja a motor teljesítményét, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, vagy többletenergiát ad a gyorsításhoz. A hibrid meghajtású dömperbe ugyanazokat az akkumulátorokat építették be, amelyeket a hibrid meghajtású mozdonyunkban is használnak. Emellett az amerikai Szövetségi Közlekedési Felügyelettel (FTA) együttműködve a GE egy károsanyag-kibocsátásmentes, hibrid üzemanyagcellás személyszállító buszon is dolgozik, mely a jövő tömegközlekedésének meghatározó járművévé válhat.


A felsorolt hibrid technológiák mind a GE ecomagination kezdeményezés részekét képezik. Az ecomagination keretében a vállalat elkötelezte magát, hogy olyan új környezetbarát technológiákat és termékeket fejleszt ki melyek alkalmasak a legsürgetőbb környezetvédelmi problémák megoldására. A kezdeményezés értelmében a GE vállalta, hogy a következő öt év alatt megduplázza, azaz 700 millió dollárról 1,5 milliárd dollárra növeli a környezetbarát technológiák kifejlesztésébe tett beruházásait.


 "A gallononként négy dolláros benzinár érzékenyen érinti az amerikai átlagfogyasztót, ám a rekordokat döntő olajárak még nagyobb terhet jelent a fuvarozóvállalatok számára" - jelentette ki Tim Richter, a GE globális kutatóközpontja hibrid rendszereket fejlesztő részlegének főmérnöke. "A GE már több mint 30 éve foglalkozik elektromos és hibrid meghajtású járművekkel. A hibridek remekül illeszkednek a motorok, a vezérlők és az energiagazdálkodás terén szerzett tapasztalatainkhoz. A teherautóktól a vontatókon és a buszokon át a mozdonyokig átlátjuk a szállítási szektor minden szegletét, és jól működő megoldásokat biztosítunk az felsorolt hibrid gépekhez. A GE hibrideket célzó technológiai fejlesztések továbbgyűrűzhetnek egészen a személyautókig, mely óriási hatást gyakorolhat a gépjárműpiacra." 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo