1,2 millió embert sújt hazánkban a lakhatási szegénység

Magyarországon 1,2 millió embert érint a lakhatási szegénység valamilyen formája. A témáról Budapesten rendezték meg azt a konferenciát, mely a régió döntéshozóinak figyelmét kívánta ráirányítani a fenntartható és megfizethető lakhatás megteremtésének fontosságára.

A gazdasági válság világszerte felhívta a figyelmet arra, hogy az eddigi lakáspolitikai modellek fenntarthatatlanok. A lakhatás biztonsága, megfizethetősége összefüggésben van az oktatással, az egészséggel, a foglalkoztatással.

A lakhatás fontos szerepet játszik a társadalmi mobilitás és a gazdasági növekedés serkentésében is. A nemrégiben bekövetkezett katasztrófák rámutatnak, hogy az ember mennyire kiszolgáltatott a természetnek. Az elszenvedett károk tovább növelik a lakhatással kapcsolatos rászorultságot.

Ahhoz, hogy képesek legyünk leküzdeni a társadalmi egyenlőtlenséget, fejlődési pályára állítani a gazdaságot, integrálni a veszélyeztetett társadalmi csoportokat, mint például a romákat, meg kell találnunk a helyes lakáspolitikai irányvonalat.

A Külügyminisztérium védnöksége alatt a régió mintegy 150 szakértőjét vendégül látó I. Európai és Közép-ázsiai Lakhatási Fórumon Sümeghy György, a Habitat for Humanity Magyarország igazgatója rávilágított, hogy a középrétegek támogatása mellett a szegényebbek számára is elérhető támogatásokra van szükség.

Nemcsak a középréteget kellene támogatni

Magyarországon 1,2 millió embert érint a lakhatási szegénység valamilyen formája. Az ÚSZT fő lakáspolitikai programjai üdvözlendőek, de egyelőre ezek forráshiány miatt nem indultak el. Ugyanakkor az elmúlt évek támogatott lakáshitel programja miatt a magyar költségvetést még legalább 10 évig terhelik a hiteltámogatás determinációi. Egy ilyen helyzetben nagyon veszélyes, hogy újra csak a középrétegek kapnak támogatást, mert ez megint a valóban rászorulóktól von el életbevágó forrásokat.

A konferencia a Habitat for Humanity Europe and Central Asia, a Nemzetközi Vöröskereszt, az ENSZ Fejlesztési  Programja, és Európai Gazdasági Bizottsága közreműködésével valósult meg.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo