|
A szöveg egyes szám második személyben, tegeződve íródott - ez már szinte "kötelező" a mostanában megjelent az üzleti könyvek körében. A bevezetés során a szerző azt állítja, hogy a társadalomtudatos vállalati magatartás nem a törvények ímmel-ámmal való betartását jelenti, hanem egyenesen egy új vállalatszervezetési filozófia, mely eredményeként a cég üzleti sikere is nagyobb eséllyel válik fenntarthatóvá. A könyv bemutatja a CSR alkalmazásának munkaerő-gazdálkodási és kommunikációs előnyeit, valamint példákat mutat a Kurt Lewin Alapítványnál kifejlesztett módszerekkel arra, hogyan lehet e stratégiát kiépíteni.
Felelősen, de minek?
A világ befektetői már figyelnek a felelősségtudatos vállalatokra: a nagy nyugat-európai nyugdíjalapok szívesebben fektetnek olyan vállalatok papírjaiba, amelyek társadalomtudatos hozzáállást tanusítanak működésük során. A világ nagy tőzsdéin is kifizetődő a CSR középpontba helyezése, hiszen ezek a cégek kevésbé vannak kitéve a kokázatoknak - legyenek azok környezetiek, etikaiak vagy társadalmiak.Egy kisvállalat vagy egy családi vállalkozás tulajdonosa természetesen felteteheti a kérdést: "Miért áldozzak pénzt arra, hogy felelősségtudatos cégként ismerjenek el?" A túlélés mindenapjaiban nem a felelős gondolkodás a legkifizetődőbb, a kényszerből vállalkozók számára a megszorítások miatt visszaeső kereslet, a növekvő adóterhek gondjai az elsők, nem a vállalati felelősség.
Ám ha felelős (állam)polgárokként viselkedünk embertársainkkal, odafigyelünk a családunkra, akkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem, hogy a befolyásunk alatt álló szervezet úgy működjön a magyar gazdaságban és társadalomban, hogy nem követi azt azt a trendet, amely lassan, de biztosan javíthatja szűkebb és tágabb környezetünket.
Így ha hosszabb távra tervez és nem közömbös környezete állapotáért, vegye kezébe ezt a könyvet. (Ennyit megér: 980 forint).
Akik pedig nem hisznek a effajta "divatos irányzatokban", olvassanak bele, hátha nem csupán üres szó az, hogy társadalmi felelősségvállalás.