"Ne csak rövid távra tervezz!"

Megjelent az első magyar könyv a vállalati társadalmi felelősségvállalásról. A mind divatosabb CSR betűkombináció (corporate social responsibility) a piaci cégek üzleti sikerének, valamint a társadalmi és természeti környezet fenntarthatóságának összehangolását jelenti. A könyv bemutatja azt, miért érdeke a cégeknek a társadalomtudatos magatartásmódok felvállalása.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés


A szöveg egyes szám második személyben, tegeződve íródott - ez már szinte "kötelező" a mostanában megjelent az üzleti könyvek körében. A bevezetés során a szerző azt állítja, hogy a társadalomtudatos vállalati magatartás nem a törvények ímmel-ámmal való betartását jelenti, hanem egyenesen egy új vállalatszervezetési filozófia, mely eredményeként a cég üzleti sikere is nagyobb eséllyel válik fenntarthatóvá. A könyv bemutatja a CSR alkalmazásának munkaerő-gazdálkodási és kommunikációs előnyeit, valamint példákat mutat a Kurt Lewin Alapítványnál kifejlesztett módszerekkel arra, hogyan lehet e stratégiát kiépíteni.

Felelősen, de minek?

A világ befektetői már figyelnek a felelősségtudatos vállalatokra: a nagy nyugat-európai nyugdíjalapok szívesebben fektetnek olyan vállalatok papírjaiba, amelyek társadalomtudatos hozzáállást tanusítanak működésük során. A világ nagy tőzsdéin is kifizetődő a CSR középpontba helyezése, hiszen ezek a cégek kevésbé vannak kitéve a kokázatoknak - legyenek azok környezetiek, etikaiak vagy társadalmiak.

Egy kisvállalat vagy egy családi vállalkozás tulajdonosa természetesen felteteheti a kérdést: "Miért áldozzak pénzt arra, hogy felelősségtudatos cégként ismerjenek el?" A túlélés mindenapjaiban nem a felelős gondolkodás a legkifizetődőbb, a kényszerből vállalkozók számára a megszorítások miatt visszaeső kereslet, a növekvő adóterhek gondjai az elsők, nem a vállalati felelősség.

Ám ha felelős (állam)polgárokként viselkedünk embertársainkkal, odafigyelünk a családunkra, akkor nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt sem, hogy a befolyásunk alatt álló szervezet úgy működjön a magyar gazdaságban és társadalomban, hogy nem követi azt azt a trendet, amely lassan, de biztosan javíthatja szűkebb és tágabb környezetünket.

Így ha hosszabb távra tervez és nem közömbös környezete állapotáért, vegye kezébe ezt a könyvet. (Ennyit megér: 980 forint).

Akik pedig nem hisznek a effajta "divatos irányzatokban", olvassanak bele, hátha nem csupán üres szó az, hogy társadalmi felelősségvállalás.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo