A negyedik alkalommal kiosztott Zöld Béka díj nyertese az Audi Motor Hungaria Kft., a pályázat második helyezettje pedig a Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt lett. A Zöld Béka díj kiosztásával a Deloitte célja, hogy felkészítse a régió vállalatait az Európai Unió (EU) környezeti vagy fenntarthatósági pályázatain történő sikeres részvételre, illetve, hogy ösztönözze a vállalatokat, hogy minél nagyobb számban és magasabb színvonalon készítsenek a jövőben környezeti jelentéseket.
A díjat minden évben egy független nemzetközi szakmai zsűri ítéli oda, amelynek idei tagjai Nemeskéri Róbert, a Közép-Kelet Európai Regionális Környezetvédelmi Központ (REC) képviselője, Szabó Gábor, a HVG környezetvédelmi szakújságírója, és Bulkai Dénes, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szenior környezetvédelmi bankárja volt. A pályázatok elbírálásakor a zsűri az EU hasonló díjának (Európai Fenntarthatósági Jelentés Díj) szempontrendszerével teljes összhangban és az EU új irányelvét, a Global Reporting Initiative-t is figyelembe véve járt el.
"Az első helyezett, Audi pályázatában kiemelten értékelte a zsűri, hogy nemcsak a gyártási folyamat, hanem a termékei környezeti hatásaival is foglalkozik. A második helyezett TVK esetében a zsűri azt emelte ki, hogy a pályázati anyagból egyértelműen látható a cég elkötelezettsége a környezetvédelem területén, egyértelmű, hogy a vállalatnak ez stratégiai kérdés." - vélekedett Reiniger Róbert, a Deloitte Zrt. Környezetvédelmi tanácsadó üzletágának igazgatója.
Évente 20-30 környezeti jelentést készítő szervezet van ma Magyarországon. Ebből idén mindössze hét vállalkozott a Deloitte által meghirdetett megmérettetésre, kevesebb, mint tavaly. A 2006-os pályázók közül több már korábban is ringbe szállt a díjért: az első két helyezett mellett a Magyar Villamos Művek (a 2005-ös pályázat győztese), a Flexronics International Kft., és a Csepeli Erőmű is pályázott már korábban.
Bár az önálló éves környezeti jelentés egyelőre még nem kötelező a hazai vállalatok számára, az EU tagság támasztotta fokozott követelményekhez igazodva azonban a magyar kormányzatnak is ki kell terjesztenie a jogszabály által kötelezett vállalatok körét. Ezért is vált időszerű kérdéssé a magyarországi vállalatok számára a hiteles környezeti stratégia kommunikációjának kialakítása, és a környezettudatos tevékenység.