Jó üzlet a fenntarthatóság

A vállalatok nem használják ki a fenntarthatósági programokban rejlő üzleti előnyöket - derült ki a BT által finanszírozott nemzetközi tanulmányból. A megkérdezettek mintegy fele (46%) szerint a vállalati fenntarthatósági programok hozzájárulnak a márka értékének növekedéséhez, ugyanakkor csak 20 százalékuk szerint vezetnek jobb jövedelmezőséghez.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatás során kiderült, hogy míg a fenntartható fejlődés témáját kiemelten kezelik a vállalatok, a vállalatvezetők még mindig nincsenek tisztában azzal, milyen módon használhatnák ki ezt eladásaik során. A megkérdezettek egyharmada (33%) vélekedett úgy, hogy vállalatának fenntarthatósági törekvései csupán azokra a piacokra koncentrálódnak, ahol az valóban mérhetően befolyásolja az ügyfelek vállalatról alkotott képét. Körülbelül ugyanennyien (31%) gondolták úgy, hogy vállalatuk fenntarthatósági törekvései sokkal inkább fókuszálnak a kommunikációra, mintsem a valódi változásra.

 "Számos vállalat estében a puszta szónoklást már felváltották a valós üzleti kezdeményezések - mondta  James Watson, az Economist című vezető brit gazdasági hetilap kutató részlegének szenior szerkesztője. - Ennek ellenére a vállalatok társadalmi és környezeti hatásaik kezelésében kommunikált eredményei nem mindig tükrözik a vállalatvezetők valós elkötelezettségét. A vállalatoknak olyan stratégiát kell kidolgozniuk, mely segítségével az alkalmazottak napi munkájukon keresztül köteleződhetnek el a fenntarthatóság iránt."

Francois Barrault, a BT Global Services elnök-vezérigazgatója elmondta: "A fenntarthatóság és az üzleti siker között minden kétséget kizáróan összefüggés van. A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségünk segít minket az új ügyfelek és partnerek megnyerésében, illetve kollégáink motivációjának fokozásában."

A kutatás során az is kiderült, hogy a vállalatokon belül a fenntarthatósági programok irányításának nincs kijelölt felelőse.  A vállalatok 40 százalékában a fenntarthatósági programért felelős munkatárs nem készít közvetlen jelentést a vezetés számára, míg a megkérdezett vállalatok 23 százalékában egyáltalán nincs a fenntarthatósági program irányítására kinevezett felelős.

Az "Elmélet vagy Gyakorlat? Fenntarthatóság a munkahelyen" című teljes jelentés letölthető innen.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo