A kutatás során kiderült, hogy míg a fenntartható fejlődés témáját kiemelten kezelik a vállalatok, a vállalatvezetők még mindig nincsenek tisztában azzal, milyen módon használhatnák ki ezt eladásaik során. A megkérdezettek egyharmada (33%) vélekedett úgy, hogy vállalatának fenntarthatósági törekvései csupán azokra a piacokra koncentrálódnak, ahol az valóban mérhetően befolyásolja az ügyfelek vállalatról alkotott képét. Körülbelül ugyanennyien (31%) gondolták úgy, hogy vállalatuk fenntarthatósági törekvései sokkal inkább fókuszálnak a kommunikációra, mintsem a valódi változásra.
"Számos vállalat estében a puszta szónoklást már felváltották a valós üzleti kezdeményezések - mondta James Watson, az Economist című vezető brit gazdasági hetilap kutató részlegének szenior szerkesztője. - Ennek ellenére a vállalatok társadalmi és környezeti hatásaik kezelésében kommunikált eredményei nem mindig tükrözik a vállalatvezetők valós elkötelezettségét. A vállalatoknak olyan stratégiát kell kidolgozniuk, mely segítségével az alkalmazottak napi munkájukon keresztül köteleződhetnek el a fenntarthatóság iránt."
Francois Barrault, a BT Global Services elnök-vezérigazgatója elmondta: "A fenntarthatóság és az üzleti siker között minden kétséget kizáróan összefüggés van. A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségünk segít minket az új ügyfelek és partnerek megnyerésében, illetve kollégáink motivációjának fokozásában."
A kutatás során az is kiderült, hogy a vállalatokon belül a fenntarthatósági programok irányításának nincs kijelölt felelőse. A vállalatok 40 százalékában a fenntarthatósági programért felelős munkatárs nem készít közvetlen jelentést a vezetés számára, míg a megkérdezett vállalatok 23 százalékában egyáltalán nincs a fenntarthatósági program irányítására kinevezett felelős.
Az "Elmélet vagy Gyakorlat? Fenntarthatóság a munkahelyen" című teljes jelentés letölthető innen.