Jó üzlet a fenntarthatóság

A vállalatok nem használják ki a fenntarthatósági programokban rejlő üzleti előnyöket - derült ki a BT által finanszírozott nemzetközi tanulmányból. A megkérdezettek mintegy fele (46%) szerint a vállalati fenntarthatósági programok hozzájárulnak a márka értékének növekedéséhez, ugyanakkor csak 20 százalékuk szerint vezetnek jobb jövedelmezőséghez.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A kutatás során kiderült, hogy míg a fenntartható fejlődés témáját kiemelten kezelik a vállalatok, a vállalatvezetők még mindig nincsenek tisztában azzal, milyen módon használhatnák ki ezt eladásaik során. A megkérdezettek egyharmada (33%) vélekedett úgy, hogy vállalatának fenntarthatósági törekvései csupán azokra a piacokra koncentrálódnak, ahol az valóban mérhetően befolyásolja az ügyfelek vállalatról alkotott képét. Körülbelül ugyanennyien (31%) gondolták úgy, hogy vállalatuk fenntarthatósági törekvései sokkal inkább fókuszálnak a kommunikációra, mintsem a valódi változásra.

 "Számos vállalat estében a puszta szónoklást már felváltották a valós üzleti kezdeményezések - mondta  James Watson, az Economist című vezető brit gazdasági hetilap kutató részlegének szenior szerkesztője. - Ennek ellenére a vállalatok társadalmi és környezeti hatásaik kezelésében kommunikált eredményei nem mindig tükrözik a vállalatvezetők valós elkötelezettségét. A vállalatoknak olyan stratégiát kell kidolgozniuk, mely segítségével az alkalmazottak napi munkájukon keresztül köteleződhetnek el a fenntarthatóság iránt."

Francois Barrault, a BT Global Services elnök-vezérigazgatója elmondta: "A fenntarthatóság és az üzleti siker között minden kétséget kizáróan összefüggés van. A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségünk segít minket az új ügyfelek és partnerek megnyerésében, illetve kollégáink motivációjának fokozásában."

A kutatás során az is kiderült, hogy a vállalatokon belül a fenntarthatósági programok irányításának nincs kijelölt felelőse.  A vállalatok 40 százalékában a fenntarthatósági programért felelős munkatárs nem készít közvetlen jelentést a vezetés számára, míg a megkérdezett vállalatok 23 százalékában egyáltalán nincs a fenntarthatósági program irányítására kinevezett felelős.

Az "Elmélet vagy Gyakorlat? Fenntarthatóság a munkahelyen" című teljes jelentés letölthető innen.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo