A "Piactér" leginkább egy tőzsdéhez hasonlít, ahol egy másfél órás rendezvény keretében a társadalmi projektek kereslete és kínálata találkozik. A koncepció lényege, hogy konkrét igények állnak szemben a felajánlásokkal, és a megállapodások eredményeképpen termékek és szolgáltatások cserélnek gazdát.
Nem pénzbeli felajánlásokról, hanem adományokról van szó: azaz a résztvevő szervezetek meglévő erőforrásaikat (szaktudás, kapcsolati tőke, infrastruktúra, tárgyi eszközök) viszik a Piactérre, és így olyan projektekről köthetnek megállapodásokat, amelyek szerves részét képezik saját társadalmi felelősségvállalási politikájuknak. A program játékszabályához még hozzátartozik, hogy a projekteket a partnerek 6 hónapon belül elkezdik megvalósítani.
Szőke Cecília, a rendezvény házigazdája, a KPMG CR-menedzsere elmondta: "A KPMG-Piactéren 66 együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a résztvevő szervezetek: ezek között szerepel szakmai támogatástól kezdve közösségépítő programokon át az anyagi és tárgyi adományozásig számtalan konkrét megállapodás, ötvenezer forinttól 1,2 millió forint értékben. Bár csak a tervezett projektek mintegy feléhez kapcsoltak pénzbeli értéket a megállapodó felek, azok értéke így is eléri a csaknem 9 millió forintot."
Robert Stöllinger, a KPMG vezérigazgatója a rendezvény megnyitóján kiemelte, hogy a KPMG társadalmi felelősségvállalás (CR)-stratégiájának részeként elindított "Piactér-projekt" újszerű Magyarországon; a külföldön évek óta sikeresen működő programot az üzleti és a non-profit szektor együttműködésére dolgozták ki, lehetőséget adva a szervezetek találkozására, és a két szektor együttműködésének kiépítésére.
A projekt értékelését követően a KPMG rendszeresen, évi 1-2 alkalommal kívánja megrendezni a KPMG-Piacteret, egyre nagyobb számú résztvevővel.