Milyen eredménnyel zárult a 1423-as, kis- és középvállalkozásoknak szóló telefonvonal kommunikációs kampánya?
- Fontos kiemelni rögtön az elején, hogy az ilyen jellegű marketingmegjelenéseket sosem abszolút értékben vett számokkal értékeljük, hanem viszonyított sikerességet mérünk - árulta el Hiezl Gábor, az E.ON Tömeges Értékesítési és Marketing vezetője. - Ha onnan nézzük, hogy a 1423-at ismerők aránya 50 százalékkal megnőtt, akkor a kampányt határozottan eredményesnek nevezhetjük. Ugyanakkor hozzá kell tenni az előző gondolatsorhoz, hogy továbbra is rengeteg lehetőség van olyan jellegű ügyfélakvizícióban, ahol a potenciális ügyfél keres meg minket ajánlatért.
A felületes szemlélőnek furcsa jelenség lehet, hogy az E.ON a telefonos csatornát preferálja az online-nal szemben. Ennek mi áll a hátterében?
- Az, amit már sok-sok éven át tapasztaltunk: az ügyfél, aki jelen esetben egy tetszőleges kkv döntéshozója, szereti gyorsan elintézni az ügyeket, és ez alól az energiaszolgáltatási ügykezelés sem kivétel. Többször bebizonyosodott, hogy igénylik a személyes jellegű kontaktust, ami a gyorsasággal kombinálva telefonon, egy élőszavas kérdezz-felelek módszerrel a lehető legjobb és leggazdaságosabb megoldás az ügyfél számára. Értelemszerűen a szolgáltatónak nem a legolcsóbb kapcsolattartási csatorna ez, de számunkra itt nem a költségminimalizálás az elsődleges cél, hanem az ügyfél kényelme. Egyébiránt az online szolgáltatásokat sem hanyagoljuk el. A vállalkozásoknak szóló online ügyfélszolgálati felületünk hosszú ideje működik, folyamatosan fejlesztjük is tovább az ügyféligények alapján, vagyis a digitális kommunikációra fogékonyabb vállalkozások sem szorulnak háttérbe, számukra is keressük az optimális megoldásokat.
Melyek azok a további elemek, amikkel az E.ON meg tudja szólítani a vállalkozásokat, adott esetben villamos energián túl egyebet is adhat nekik?
- Örömmel üdvözöltük azt a hírt, hogy mára már más szereplők is megjelentek a száz százalékig megújuló forrásból nyert energiára épülő tarifákkal, ebben úttörő szerepet vállaltunk, és egy évvel ezelőtt indítottuk el ezt az ajánlatunkat, a kezdetekkor nagyvállalatok számára. Ezen termékcsomag továbbfejlesztett, már kkv-knak szóló eleme az E.ON Öko Tarifa, amely az említett koncepciót követi. Ennek keretében lehetőséget adunk ügyfeleink számára, hogy hozzájárulhassanak környezetünk megóvásához cégük környezettudatos viselkedésével.